Sommarvikarier till Servicedesk, Skövde

Sommarvikarier till Servicedesk, Skövde

Arbetsbeskrivning

Just nu händer mycket runt Arbetsförmedlingen. Men vårt viktiga samhällsuppdrag att stödja arbetssökande och arbetsgivare är detsamma. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med partners och andra aktörer i hela landet. Du kan bidra! Välkommen att söka jobb hos oss!




Vi har en stark övertygelse om att en nyckel för att lyckas (tillräckligt fort) är att vi lyckas släppa loss kraften hos alla våra medarbetare.

Vi tror helt enkelt att ”om alla får göra mer av det Jag brinner för och får tillit att fatta egna beslut så går det fortare, blir bättre och vi har roligare på vägen”. Naturligtvis behöver detta kombineras av en stor förståelse för helheten och vad som gynnar vår resa.

Enheten IT Infrastruktur och sektionen Support – Servicedesk

Det bästa med att jobba inom enheten är att vi medarbetare ges, genom självledarskapet, stor möjlighet att vara med och påverka enhetens utveckling. Vi får arbeta med den nyaste tekniken och de modernaste, agila metoderna. Vi respekterar och lyfter varandra och lär oss genom att prova oss fram.

På Servicedesk har vi möjligheten att jobba i direkt kontakt med kunden/användaren och sen använda den kunskapen vi får till att förbättra våra IT-lösningar i ett nära samarbete med resten av IT-avdelningen.

Vi jobbar med att förstå kunden/användarens behov och tillgodose det, för oss är det viktigt att hela tiden jobba med förbättringar och att vi levererar hög kvalité i det vi gör.

Beskrivning

Vi på Servicedesk finns på tre orter, Härnösand, Östersund och Skövde och är idag cirka 50 medarbetare, vi arbetar tätt i team över orterna och söker idag nya medarbetare till Skövde.

Vi som myndighet behöver anpassa oss och göra förändringar utifrån det läget vi är i nu, detta innebär också en del tekniska förändringar och förflyttningar som gör att våra kollegor behöver mer teknisk support än innan. Vi behöver därför tillfälligt fylla på med flera nya medarbetare för att täcka upp det behovet våra kollegor har så att dem får de bästa tekniska förutsättningarna för att hjälpa våra arbetssökande och arbetsgivare.

Du kommer i din roll supportera våra interna användare (alla anställda på arbetsförmedlingen) och/eller våra externa kunder (arbetssökande, arbetsgivare och externa aktörer) via telefon och mail.

Vi arbetar idag mellan 7.20–16.40 och har därmed tre olika skift som vi schemaläggs på utifrån verksamhetens behov.

Vi söker dig som har följande kvalifikationer:

- Avslutad godkänd gymnasieutbildning
- Goda generella IT-kunskaper
- Du har kundfokus, är serviceinriktad och en problemlösare
- Du är social, stresstålig och trivs att arbeta i team
- Du har en förståelse för vårt uppdrag och vikten av att sätta användaren/kunden i fokus
- Du behöver ha goda kunskaper i det svenska språket och behöver behärska engelska i tal och skrift.

Det är meriterande om du har:

- Vana från att ge support via telefon, gärna inom ramen för ITIL

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsterna är en visstidsanställning till 2020-09-30 med möjlighet till förlängning, placering i Skövde. Tillträde snarast, enligt överenskommelse. Vi intervjuar löpande under ansökningstiden. Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering, vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.

Ansökan

Välkommen med din ansökan senast den 26 maj. Ansök via vårt rekryteringssystem, där du även får svara på några urvalsfrågor. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Kontaktperson:

Hubertus De Goeij Sektionschef 010-488 59 70 hubertus.de.goeij@arbetsformedlingen.se

Tessa James HR-partner 010-488 89 91
tessa.james@arbetsformedlingen.se

Tobias Persson Facklig företrädare SEKO 010-488 01 31 tobias.x.persson@arbetsformedlingen.se

Lars Norlander Facklig företrädare SACO-S 010-486 77 22 lars.norlander@arbetsformedlingen.se

Per Samuelsson Facklig företrädare ST 010-486 92 31 per.samuelsson@arbetsformedlingen.se



Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024