Speciallärare till Stöde skola

Speciallärare till Stöde skola

Arbetsbeskrivning

Sundsvalls kommuns gemensamma vision "Tillsammans släpper vi skaparkraften fri och bygger ett hållbart Sundsvall med plats för alla" vilar på tre värdeord - mod, öppenhet och helhetssyn. Politikernas och förvaltnings mål och viljeriktning är att alla barn och elever i Sundsvalls kommuns förskolor och skolor ska få likvärdiga förutsättningar att utvecklas, nå sina mål och bli aktiva medborgare med många möjligheter i livet.

Varje dag möter våra ca 3 000 medarbetare inom Barn- och utbildningsförvaltningen tillsammans ca 16 000 barn och elever på fler än 130 enheter. Varje dag finns möjligheten att ge dem förutsättningar för fortsatt lärande och utveckling.

ARBETSUPPGIFTER
Ditt uppdrag är att stötta elever i behov av stöd. Du ska även kunna handleda och stötta lärare i det specialpedagogiska synsättet.
Tjänsten innebär arbete på både organisation, grupp och individnivå inom spannet förskoleklass till årskurs 9. Stöd till elever, både enskilt och i mindre grupp, strukturstöd och stöd vid inlärningssvårigheter. Handledning till pedagoger. Stödja pedagogerna vid upprättande av pedagogisk utredning och åtgärdsprogram samt uppföljning av anpassningar.

Sundsvalls kommun har en screeningplan för att kartlägga läs- och skrivförmågan hos eleverna vilken du ansvarar för en del av uppföljningen av.
Du ingår i skolans elevhälsoteam och arbetar för att skapa den optimala lärmiljön för våra elever.
Arbete inom EHT utifrån kompetens och vilken insats som behövs, stödet är inte statiskt utan resurserna omfördelas från förskoleklass till årskurs 9 utifrån uppföljning och utvärdering.
Kompetens i och erfarenhet av läs och skrivinlärning, NPF-variation, AKK och digitala hjälpmedel och Legimus är meriterande.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en lärarutbildning/speciallärarutbildning/specialpedagogutbildning med
behörighet i grundskolan.

Gärna att du har en inriktning mot läs-, skriv- och språkutveckling.
Har du kompetenser inom ämnet men saknar lärarlegitimation kan du även söka tjänsten men då är en eventuell anställning tidsbegränsad.
Vi söker dig som är flexibel och trygg i dig själv och har lätt för att samarbeta. Du skall ha förmåga att kunna ta initiativ samt skapa goda relationer med elever och föräldrar, du ska ha förmåga attse och förstärka det positiva hos eleverna.

Du ska ha ett lågaffektivt förhållningssätt, vara väl insatt i skolans styrdokument samt ha en god samarbetsförmåga med elever, kollegor och vårdnadshavare.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med tillträde vid överenskommelse.

Vid begäran skall betyg/ examensbevis/studieintyg/lärarlegitimation som styrker att du har rätt kvalifikationer för tjänsten lämnas in.

Den som erbjuds en anställning skall lämna ett giltigt utdrag ur polisens belastningsregister enligt SFS 2000:873. Blankett för beställning av utdrag ur belastningsregistret hittar du på www.polisen.se.

Tjänsten tillsätts under förutsättning att inte övertalighet uppkommer inom annan del av kommunen som gör att den tillsätts den vägen.

Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och genomför därför obligatoriskt drogtest vid nyanställning av personal. Vi tillämpar rökfri arbetstid.

Vi arbetar aktivt för att öka mångfalden i våra arbetsgrupper. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Sundsvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig söka tjänsten genom länken i denna annons.

Är du även intresserad av att arbeta som räddningstjänstpersonal i beredskap/deltidsbrandman, klicka på länken: http://www.raddning.info/om-oss/arbeta-hos-oss/deltidsbrandman.html

Sista ansökningsdag är; 2020-09-13

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Artiklar i detta ämnet

  1. Utbildningsmaterial för att skydda barns hörsel

Sammanfattning

Liknande jobb


Speciallärare till Bleketskolan 7-9

25 april 2024

Speciallärare, med inriktning intellektuell funktionsnedsättning

Speciallärare, med inriktning intellektuell funktionsnedsättning

24 april 2024

Speciallärare till anpassad gymnasieskola

Speciallärare till anpassad gymnasieskola

24 april 2024