Speditör flyg, Märsta

Speditör flyg, Märsta

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
 Vi söker nu en Speditör/Forwarding specialist inom avdelning för flyg  till vår välkända kund i norra Stockholm. Har du några års erfarenhet av spedition alternativt nyexad från en relevant utbildning med erfarenhet av orderhantering eller liknande tidigare? Är du en god lagspelare som gillar action? Sök idag!

Vår kund i norra Stockholm, Märsta, söker nu förstärkning till deras speditörsteam.
Start: Omgående och i 6 månader till att börja med, det finns stora möjligheter till förlängning eller övertag direkt till kund.
Omfattning: Heltid, mån-fre, 37,5h/v.
Arbetsgivare: Randstad AB

OBS!
En säkerhetsprövning genomförs av kunden om man går vidare i processen.


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
 I denna roll är kunden vårt största fokus och din roll är att se till att sändningar levereras efter de uppsatta kriterier som gäller för kund där upphämtningsdag samt leveransdag till kund enligt kostnadsöverenskommelse är basen för vår verksamhet. Du förväntas leverera med hög kvalitet och på ett alltid professionellt sätt.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
• Hanterar bokningar från kund, andra kontor eller vårt nätverk, skapar och bekräftar bokningar, ser till att samtliga transportsätt utförs i tid enligt kundens och produktens krav

• Uppdaterar system med relevant och korrekt information för att få och ge senaste information om sändning i tid enligt gällande lagar och interna rutiner

• Boka kostnadseffektiva sändningar

• Arbetar proaktivt med att informera kund om leveransstatus, eventuella incidenter och lösning på problemet

• Svarar på inkommande prisförfrågningar (spot quotes) och handhar merförsäljning, samt tar hand om kundförfrågningar 

• Arbetar med daglig kundnöjdhet, genom regelbundna uppföljningar och gillar att arbeta med ständiga förbättringar 

Kvalifikationer
 Du är en person som har intresse av spedition och att ge hög kundservice. Du har några års erfarenhet av att arbeta med spedition alternativt utbildad inom relevant område. Du är ekonomisk sinnad och kan snabbt ta beslut för enskilt uppdrag, inom företagets ekonomiska ramverk och kan se och förstå sammanhang där god ekonomi och produktivitet ligger till grund för verksamhetens framgångar. Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och kundfokus. Du ska ha hög social kompetens samt glimten i ögat. Tempot är högt och förmågan att arbeta strukturerat och att vara en effektiv administratör är av stor vikt. För att uppnå ditt och teamets mål måste du vara proaktiv och ha en stor inre drivkraft.

 Kvalifikationer
• Några års erfarenhet av spedition alternativt nyexaminerad från högskolan/yrkesutbildning med  inriktning logistik
• Mål-, resultat- och kommersiellt inriktad
• God initiativförmåga och ansvarskänsla
• Positiv inställning till att delta i eller driva förändringsarbete och ständiga förbättringar
• Är en god, kvalitativ och passionerad  lagspelare
• Delar våra värderingar; Excellence, Entrepreneurship, Teamwork och Passion
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Goda kunskaper i engelska i både tal och skrift
• Gymnasieutbildning

Meriterande
• Erfarenhet av flygfrakt
• Högskoleutbildning eller Yrkeshögskola inom Transport/Logistik är en merit
•  Erfarenhet av att ha arbetat med CargoWise.

Vem är du?
Vi värdesätter egenskaper som noggrannhet, kvalitetsmedvetenhet och kundfokus. Du skall ha hög social kompetens samt glimten i ögat. Tempot är högt och förmågan att arbeta strukturerat och att vara en effektiv administratör är av stor vikt. För att uppnå ditt och teamets mål måste du vara proaktiv och ha en stor inre drivkraft. 

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 
 

Ansökan
 Skicka in din ansökan senast 2022-07-31. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Trafikledare - Göteborg

Trafikledare - Göteborg

19 december 2023

15 december 2023