Speditör i Malmö

Speditör i Malmö

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du erfarenhet av spedition, är kunnig inom MS Office och är en ansvarstagande person som drivs av förändringsarbete? Då är det här det perfekta uppdraget för dig! Vi söker en erfaren speditör till en av våra kunder i Malmö. 


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 

Ansvarsområden
Tjänsten innebär ett dynamiskt och omväxlande arbete inom spedition. Du kommer ansvara för att samtliga transporter utförs korrekt och inom avsatta tidsramar. Tjänsten som speditör innebär en stor andel kundkontakt vilket ställer höga krav på serviceförmåga. Du arbetar kontinuerligt med kunduppföljning och identifierar och driver förändringsarbete. Arbetet innebär även en stor andel administrativt arbete. 

Arbetstider
Heltid med möjligheter till anställning hos kund efter inhyrningsperiod på 4-6 månader. Arbetstid: Mån-fre 08.00-17.00

Kvalifikationer
 Krav 
Gymnasieutbildning
Ett par års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom spedition
Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
Goda kunskaper av MS Office

 Meriterande 
Högskoleutbildning eller Yrkeshögskola inom Transport/Logistik 
Erfarenhet av spedition inom flyg
Erfarenhet av CargoWise

Som person ser vi att du är noggrann med en hög kvalitetsmedvetenhet. Du är socialt utåtriktad och drivs av förändringsarbete. Då du kommer ansvara för en stor mängd administrativt arbete krävs det att du är strukturerad i ditt arbete. Sist men inte minst har du ett högt servicetänk och sätter alltid kunden i fokus.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Ansökan
2021-04-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. 


För information: Olivia Josefsson, konsultchef, olivia.josefsson@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 april 2021
  • Ansök senast: 25 april 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


Trafikledare - Göteborg

Trafikledare - Göteborg

19 december 2023

15 december 2023