Stabsenhetschef till socialförvaltningen

Stabsenhetschef till socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!

Beskrivning
När nu Socialförvaltningens stabsenhetschef går vidare till nya utmaningar söker vi dig som vill jobba på en centralt placerad tjänst där utveckling står på agendan. Målet är att i ett nära samarbete med medarbetare, kolleger och chef tillsamans göra skillnad för de kommuninvånare som socialtjänsten möter. Enheten består idag av nämndsekreterare, administratörer och systemförvaltare. 

Staben är en stödfunktion till nämnd, ledning och verksamheterna med uppgift att planera, följa upp och samordna administration, nämndarbete och förvaltningens digitalasystem. Utifrån lagstiftning, politiska mål och beslut ska du med mod och lyhördhet styra, leda, stärka och utveckla medarbetare och verksamheten. Tillsammans med dina medarbetare skapar du delaktighet och gemenskap i det dagliga arbetet, vilket kräver en god självkännedom och trygghet i ledarskapet.

Arbetet som administrativ stabschef innefattar kontakt med politiken och ställer därmed krav på din förmåga att samarbeta med och underlätta för politiken att fatta beslut i frågor som rör verksamhetsområdet. 

Som administrativ chef är du direkt underställd förvaltningschef och ingår i socialförvaltningens ledningsgrupp, där du aktivt bidrar till helheten och det strategiska arbetet inom hela förvaltningen.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning. Tidigare erfarenhet av att arbeta med kvalificerade administrativa uppdrag gärna i en politiskt styrd organisation och tidigare ledarerfarenhet är meriterande. 

Förutom erfarenhet och formell kompetens så är det viktigt att du ser vikten av att både samarbeta med andra, och självständigt driva arbetet framåt. Du har även en god analytisk förmåga och utvecklar arbetet inom enheten. Du behöver vara flexibel och kunna parera operativa frågor tillsammans med långsiktiga utvecklingsfrågor. Du har förmåga att se helheten, både förvaltning och Flens kommun i stort. För att trivas på tjänsten tror vi att du är en person som har lätt för struktur och vill arbeta effektivt. Som ledare är det viktigt att du är prestigelös och stödjande och har mod att leda verksamheten mot målen. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Omfattning/ varaktighet
Tillsvidareanställning. Heltid. Tillträde efter överenskommelse.

Lön
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

Övrigt

Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av en strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi är en rökfri arbetsplats.

För mer information se www.flen.se. Här hittar du bland annat kommunens strategiska plan, Färdplan Flen samt mer information om kommunens organisation.

 

 

Välkommen med din ansökan senast 2022-05-15

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 april 2022
  • Ansök senast: 15 maj 2022

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023