OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stardoll.com är en Community på nätet för kreativa tjejer som älskar mode, shopping, inredning och att träffa nya vänner från hela världen.Stardoll är en av få sajter som skapats speciellt för tjejer och som på endast fyra år blivit världens största tjejsajt med över 70 miljoner medlemmar.Stardoll AB är ett företag i tillväxt med 90 anställda och präglas av en stark entreprenörskänsla.Vi erbjuder stora möjligheter till personlig utveckling i en kreativ miljö.I Stockholm har vi vårt kontor på Hudiksvallsgatan och vårt kontor i Los Angeles ligger på Sunset Boulevard.
Stardoll driver också sajterna Paperdollheaven.com och Piczo.com.
Stardoll.com söker Norwegian Customer Manager
Arbetsbeskrivning:
Som Norwegian Customer Manager är du språkansvarig för vår norska sajt vilket innebär att du löpande översätter sajtens innehåll, nyhetsbrev mm från engelska till norska.Du jobbar även med att skapa kul tävlingar och lokala kampanjer för att öka aktivitet och försäljning på sajten.I arbetet ingår att besvara frågor från våra medlemmar på norska och engelska.All interaktion med våra medlemmar sker genom mail eller via stardoll.com.Du kommer ingå i en mångkulturell supportgrupp där vi hanterar 17 olika språk med engelska som huvudspråk.
Vem är du?
Vi söker dig som har lätt för att skriva och engagera med ditt språk och har tidigare erfarenhet av detta.Norska som modersmål är ett krav.Förutom svenska talar och skriver du engelska flytande.Alla andra språk är meriterande.Dina personliga egenskaper är serviceminded, noggrann, stresstålig och säljinriktad.
Ansökan:
Tjänsten en tidsbestämd deltidsanställning på 6 månader med start i september/oktober 2010.
www.stardoll.com www.paperdollheaven.com www.piczo.com