Student sökes för extrajobb inom Teknisk Support!

Student sökes för extrajobb inom Teknisk Support!

Arbetsbeskrivning

Har du ett stort intresse för IT/Teknik och vill arbeta med teknisk support? Är du dessutom studerande och på jakt efter ett meriterande extrajobb? Då har vi jobbet för dig!

Vi söker nu en driven student för arbete som teknisk support till Lunds Kommuns Service Desk. I rollen som teknisk support blir du en del av ett team som arbetar med IT-service. Detta innebär att du tar emot och hanterar inkommande ärenden från kommunens anställda och dessa hanteras främst genom telefon och mail. Ärenden som kommer in är av varierande karaktär och svårighetsgrad, men består bland annat i att administrera användare, lösa problem kopplade till IT/teknik för dina kollegor, incidentrapportering, etc. Ditt jobb är att på ett lugnt och pedagogiskt sätt kartlägga var problemet ligger och hjälpa användaren, samt dokumentera detta i företagets ärendehanteringssystem.

Vi söker nu dig som vill arbeta extra hos vår kund vid utökat behov samt ordinarie personals ledighet/frånvaro. Behovet kan variera och arbetspass kan till viss del uppkomma med kort varsel så vi ser att det är viktigt att du har en viss flexibilitet. Arbetstiden är dagtid mån-fre och både heldagar och halvdagar kan vara aktuellt. Tjänsten startar med en introduktion där du kommer börja med att gå bredvid ordinarie personal, men ganska snabbt kommer du att påbörja att hantera dina egna ärenden.

Tillsättning av tjänsten kommer att ske omgående eller så snart vi har hittat rätt person. Då detta är ett bemanningsuppdrag kommer du att vara anställd av StudentConsulting men arbeta på plats hos Lunds Kommun.

Din profil
För att vara framgångsrik i rollen krävs att du har ett stort intresse för IT/Teknik. Vi ser gärna att du studerar IT/Teknik/Systemvetenskap eller liknande. Tjänsten ställer krav på goda kunskaper i engelska då en stor del av dokumentationen sker på detta språk, i övrigt ser vi att du är flytande i tal och skrift i svenska. Du får gärna tidigare ha arbetat i ett serviceyrke och ha en god förmåga att hantera och bemöta människor. Vidare är du strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt och har god förmåga att arbeta enligt fastställda rutiner och mallar. I detta arbete är det viktigt att du har ett hjälpsamt och lösningsfokuserat arbetssätt.

Eftersom tjänsten är en timanställning är det ett krav att du är studerande i nuläget och läser minst på halvfart. Då vi ser långsiktigt på tjänsten har du har minst 1 år kvar på dina studier.

Låter det som en intressant tjänst för dig? Sök då tjänsten redan idag! Urval och intervjuer sker löpande!

Om företaget
Mångfaldigt prisbelönta StudentConsulting är ett av Skandinaviens största och ledande rekryterings- och bemanningsföretag med fokus på studenter, akademiker och yrkesutbildade. Tack vare ett stort nätverk och lång erfarenhet har vi rekryterat över 11 000 personer det senaste året. Vi erbjuder intressanta och utmanande tjänster på både hel- och deltid inom områden som IT, teknik, ekonomi, administration, HR, marknadsföring, kundtjänst, försäljning, industri, produktion, logistik och transport. Hitta din framtid på www.studentconsulting.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Isabelle Karlsson
+46101224623
Emilia Johansson
+46101224597
Fredrik Åberg
+46101224864
Eleonor Åkerlund
+46101224638
Kristoffer Göthberg
+46101224670
Elin Wiberg Lif
+46101224569
Ida Holmer
+46101224433
Joel Rydström
+46101224243
Joanna Melander
+46101224629
Pontus Geijer
+46101224584

Sammanfattning

  • Arbetsplats: StudentConsulting
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 augusti 2022
  • Ansök senast: 30 september 2022

Besöksadress

Murarevägen 30
None

Postadress

Murarevägen 30
FALKENBERG, 31136

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024