Sundbybergs Stad söker Upphandlingskoordinator

Sundbybergs Stad söker Upphandlingskoordinator

Arbetsbeskrivning

Är du en erfaren och strukturerad administratör som har ett intresse för inköp eller upphandling? Vill du ingå i ett team med drivna, skickliga och prestigelösa kollegor? För rekrytering söker vi nu en upphandlingskoordinator till upphandlingsenheten i Sundbybergs Stad.
Här erbjuds du ett utvecklande arbete med möjlighet att arbeta hybrid och du ingår i ett team som präglas av framåtanda, hög arbetsmoral och frihet under eget ansvar.

Upphandlingsenheten är mitt i en spännande resa. Under de senaste 3 åren har enheten växt från 5 till 14 personer och nya roller har tillkommit. Vi är en glad och sprallig arbetsgrupp med mycket kapacitet, driv, hög arbetsmoral och kompetens! Den trygghet som finns i arbetsgruppen skapar ett klimat av trivsel, gemenskap och glädje. Att lära av varandras kunskaper genom samtal inom enheten och tillsammans med kravställarna utmanar och utvecklar oss både som individer och som enhet!
Vi vill mycket tillsammans.
Tjänsten är en tillsvidareanställning. Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan.


Om tjänsten
Upphandlingsenheten i Sundbybergs stad är indelad i två team; upphandling och affärsstöd. I rollen som upphandlingskoordinator kommer du att ingå i team affärsstöd. Som upphandlingskoordinator arbetar du med att stödja upphandlingsansvariga med löpande administrativa uppgifter.
Det är en varierande roll och huvudsak arbetar du med att hantera funktionsbrevlådan, arkivera avtal och underlag, hantera avrop från ramavtal, göra prisjusteringar och auktorisationer. Du kommer också självständigt genomföra direktupphandlingar och förlängningar av avtal.


Vem är du?
Vi söker dig som har yrkesförberedande utbildning inom upphandling/inköp alternativt akademisk utbildning inom områdena juridik, ekonomi, logistik eller liknande. Har du erfarenhet av arbete som upphandlingskoordinator eller inköpsassistent är det mycket meriterande. Ett krav är att du har flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter inom kommunal eller statlig sektor. Har du god kännedom om LOU är det ett stort plus.

Som person är du administrativt lagd där ordning och struktur är något som genomsyrar ditt sätt att arbeta. Vidare är du flexibel, växlar lätt mellan olika arbetsuppgifter och har lätt att ta både ansvar och initiativ. För att trivas på upphandlingsenheten i Sundbybergs Stad tror vi att du trivs med att jobba självständigt, har lätt för att samarbeta med dina kollegor och du vill bidra till en positiv gemenskap. Här får du möjlighet att ingå i ett inspirerande team där man värnar om medarbetarnas trivsel och kompetens.


Om verksamheten
Sundbyberg är en av Sveriges snabbast växande kommuner och Sveriges minsta kommun till ytan. Sundbyberg är idag dryga 50 000 invånare och beräknas vara ca 68 000 invånare 2030.
Stadens organisation består av 1 gemensam förvaltning med 5 underliggande sektorer, avdelningar och enheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 december 2022
  • Ansök senast: 5 februari 2023

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023