Superuser för inköpsportal till Svevia

Arbetsbeskrivning

Har du en utpräglad administrativ förmåga med en kommunikativ och pedagogisk fallenhet som du får utlopp för genom att hålla utbildningar? Har du arbetat med e-handelsportaler och inköpssystem och gillar att driva förbättringsarbete, då kan vi ha tjänsten för dig!

Arbetsuppgifter
Hos Svevia kommer du att tillhöra enheten Analys och utveckling, vilken är en del av Koncernstab Inköp som har en nyckelroll i hela Svevias inköpsarbete, på såväl strategisk som operationell nivå. Som medarbetare på A&U bedriver du ett ständigt förbättringsarbete och du har även en stödjande roll i att bistå Svevias medarbetare med hjälp i den praktiska tillämpningen av rutiner och verktyg. Du kommer att utgöra en viktig länk mellan kategoriinköpare, leverantörer och interna beställare genom ansvar för följande arbetsuppgifter:

• Digitalisering av inköpsprocessen - deltaga i utvecklingsprojekt för att föreslå och genomföra förbättringar i verktyg, rutiner och processer för inköp
• Implementering av leverantörsintegrationer - genomföra nödvändiga förberedelser för uppstart av nya leverantörsavtal, t ex uppsättning av e-katalog, orderflöde, fakturamatchning
• Förvaltning av register tillhörande inköpsfunktionen - ansvara för Svevias leverantörsregister, avtalsdatabas, artikelkataloger och produktionskoder avseende övergripande funktionalitet och datakvalitet
• Utbildning och stöd - bistå med utbildningsinsatser samt användarstöd för Svevia inköpssystem

Tjänsten innefattar en del resor och övernattningar inom Sverige vid olika utbildningsinsatser.

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på en inköpsavdelning i ett större företag, företrädelsevis inom e-handel. Du kan även ha en bakgrund som säljsupport eller liknande där du har stöttat kategoriteam inom grossist- eller detaljhandel för elektroniska kataloger och ordersystem. Då rollen inkluderar många kontakter såväl internt som externt behöver du kunna uttrycka dig väl på svenska i tal och skrift samt kunna hantera engelska. Vi tror att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, ekonomi eller inköp.

För att trivas i rollen behöver du vara bekväm med administrativa arbetsuppgifter och ha ett strukturerat arbetssätt med fokus på detaljer. Därtill ser vi att du har initiativkraft och en analytisk förmåga där du kan bidra till att vidareutveckla befintliga processer och aktivt delta i förbättringsarbete inom ditt arbetsområde. Du är serviceinriktad, bra på att samarbeta och kan hantera flera parallella aktiviteter/uppgifter. Vidare önskar vi att du har en pedagogisk ådra och ser fram emot att utbilda medarbetare/chefer i inköpsportalen.
Om Svevia
Svevia är specialist på att bygga och sköta om vägar och infrastruktur. Samtidigt är vi ett serviceföretag i snabb förändring. Vi arbetar hela tiden med innovation och att utveckla vår förmåga att möta såväl nya affärskrav som kundernas behov av effektiva produkter, tjänster och metoder. Våra 1 800 medarbetare finns på drygt 100 platser i Sverige och Norge och vi omsätter 7,6 miljarder kronor.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Stockholm AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 17 oktober 2018

Besöksadress

Kungsgatan 57 A
None

Postadress

Kungsgatan 57 A
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023