Supply Planner rekryteras till välkänt livsmedelsbolag i Solna

Supply Planner rekryteras till välkänt livsmedelsbolag i Solna

Arbetsbeskrivning

SJR söker nu en Supply Planner till vår kunds team för omgående start. Vår kund är ett nordisk sälj- och marknadsföringsbolag inom livsmedel och Non-Food och du kommer sitta i kundens lokaler i Solna Businesspark. Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med start så snart som möjligt. För rätt person finns mycket goda möjligheter att på sikt övergå i en anställning direkt hos kunden.

Mer om tjänsten

Som Supply Planner är du ansvarig för att planera och genomföra företagets varuinköp baserat på fastställd behovsprognos utifrån uppgjorda avtal med huvudmän och leverantörer.

Tjänsten är en operativ funktion i varuförsörjningen som ansvarar för att säkerställa att målen för lagertillgänglighet uppnås för sortimentet vilket ska möjliggöra för bolaget att klara försäljningsmål, servicegradsmål samt krav på lageromsättning. Samarbete med kollegor på Marknad, Försäljning, Produktion, Kundservice och övrig Logistik/Inköp är av största vikt att uppnå dessa mål.



Ansvarsområden

- Planera, genomföra och bevaka inköp av färdigvaror, tillbehör, råvaror och insatsmaterial utifrån behov.
- Självständigt svara för kontakter med leverantörer, transportörer, 3PL samt tullmyndigheter och andra externa samarbetspartner
- Aktivt delta i funktionsöverskridande prognos- och planeringsmöten med övriga avdelningar
- Kontinuerligt övervaka och revidera gjorda beställningar och inleveranser utifrån förändrade behov eller störningar i logistik- och produktionsflödet
- Aktivt bevaka och förbygga att inkuranser, bristsituationer och överlager uppstår samt initiera nödvändiga säljåtgärder och föreslå förändringar på säkerhetslagernivåer
- Säkerställa och följa upp lagerredovisning och i samarbete med 3PL arbeta för ständiga förbättringar av varuhanteringen
- Övriga administrativa arbetsuppgifter såsom tullfrågor och bokslutsarbete och säkerställa att relevant information tas fram och kvalitetsgranskas
- Kontinuerligt förbättra planeringsmetoder och arbetssätt samt delta i utvecklingsprojekt
- Utveckla och underhålla dokumentation och standardrutiner för planeringsprocessen
- Följa upp, rapportera och kommunicera nyckeltal till övriga organisationen (täcktid och lageromsättningshastighet).
- Proaktivt arbeta för bästa praxis och konsensus mellan olika funktioner i företaget (prognostisering, inköp, försäljning och marknadsföring, produktion, ekonomi och IT)




Lämplig bakgrund

- Minst tre års relevant yrkeserfarenhet inom logistik, inköp och planering
- Erfarenhet av MRP-funktionalitet
- Erfarenhet av att använda SAP eller andra ERP-planeringsverktyg
- Stor analytisk kompetens och god kommunikativ förmåga
- Detaljorienterad och noggrann men med hög förståelse för den övergripande affären
- Bra kunskaper i Excel
- Kunskap om ekonomiska nyckeltal inom logistik och övrig företagsekonomi
- Önskvärd kunskap om prognos- och planeringsprocessen inom FMCG
- 3-årig högskoleexamen eller motsvarande inom ekonomi, teknik eller närliggande område




Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Linda Stenfeldt på 076-6471633. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-01-08.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)



Konsult hos SJR

Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg. Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget

SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT. SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Supply Planner, Demand Planner, Supply Chain Coordinator

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 december 2019
  • Ansök senast: 6 juni 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


Procurement Agent -Inköpare

Procurement Agent -Inköpare

11 augusti 2023

Junior Product Developer

9 augusti 2023

Orderkoordinator

Orderkoordinator

14 juli 2023