Support Team Manager / Supportchef till CTEK i Vikmanshyttan /

Support Team Manager / Supportchef till CTEK i Vikmanshyttan /

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos CTEK.

Om företaget:

CTEK har en lång historia och grundades för mer än 20 år sedan då världens första smarta batteriladdare med elektronisk pulsteknik föddes. Allt detta startade i den anrika byn Vikmanshyttan i Hedemora kommun, där huvudkontoret ligger än idag.
CTEK är en del av CTEK Group som idag är global marknadsledare inom batterihanteringslösningar och det finns en enkel förklaring till detta: kvalitet och spetskompetens är kärnan i allt de gör. CTEK utgörs av olika produkter och erbjudanden som faller under två bolag: CTEK E-Mobility AB och CTEK Sweden AB med mottot: Maximising Battery Performance.
CTEK E-Mobility AB är Skandinaviens största producent och utvecklare av lösningar för elbilsladdning med kunder såsom energibolag, laddpunktsoperatörer och fastighetsägare. CTEK Sweden AB arbetar vidare med forskning och utveckling och tar fram ny batteriladdningsteknologi till marknaden. Hit hör olika områden såsom Original Equipment med inbyggda och specialintegrerade komponenter till personbilar, bussar och lastbilar. Det andra området är Aftermarket där man arbetar med lågspänningsladdare. Här ingår små batteriladdare för till exempel bilar, motorcyklar, båtar och lampor samt solpaneler, med en vidd av privat – och företagskunder.
I denna roll utgår du från kontoret i Vikmanshyttan, med 75 drivna och kunniga medarbetare totalt. Här arbetar du tillsammans med och har ansvar för ett växande internationellt team om idag åtta personer.

Arbetsuppgifter:

Som Support Team Manager arbetar du inom organisationen CTEK Sweden AB och områdena Original Equipment och Aftermarket. Detta omfattar primärt integrerade lösningar, DC/DC-laddning och övriga produkter inom lågspänningssegmentet.
I denna nyskapade roll finns stora möjligheter och variation. Du arbetar både strategiskt och operativt genom att tillsammans med ditt team ta fram fungerande processer samtidigt som du arbetar i den dagliga supporten. Du tar emot samtal och mail från kunder inom olika branscher där du supporterar dem och hittar lösningar gällande teknisk problematik och tillämpning, frågor som ofta är tekniskt komplexa och utmanande. Då CTEK är ett globalt företag och har kunder i över 70 länder tar du del av ärenden från olika delar av världen. Du fördelar ärenden och ser till att dessa tas om hand på bästa sätt. Då CTEK arbetar med att införa Salesforce som nytt CRM-system kommer delar av ditt ansvar vara att delta i och driva implementeringen av detta.
I rollen som Support Team Manager ansvarar du för att skapa rutiner och välfungerande arbetssätt samt implementera KPI’er och målsättningar. Du har det administrativa personalansvaret vilket inkluderar bland annat medarbetarsamtal och lönesättning, coaching och se till att medarbetarna trivs och utvecklas. Rollen inkluderar även ekonomiskt ansvar och budgetering. Ditt team är internationellt och sitter förutom i Sverige även i Tyskland och USA, dit du reser ett par gånger per år.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning, till exempel inom elektroteknik
• God ledarskapsförmåga
• Meriterande med erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom batteri- eller elektroteknik. Kanske har du arbetat som projektledare eller arbetsledare
• God system- och datorvana, meriterande med erfarenhet i Salesforce eller SAP
• Erfarenhet av teknisk support
• Hög teknisk kompetens och intresse
• Goda kunskaper i Office-paketet
• Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort

Som person är du driven och engagerad inom både teknisk utveckling och i ditt ledarskap. Du är trygg i ditt ledarskap och vet vart du är på väg – även i förändring och i företag med stark tillväxt. Du är både nyfiken och påhittig gällande nya, goda arbetssätt och processer och du hittar lösningar på ett kreativt sätt gällande ärendehantering och personalfrågor.
Du arbetar effektivt och möter deadlines på ett stresståligt sätt med en positiv attityd. Din känsla för service både gentemot kunder och dina kollegor är en naturlig del av din personlighet och du trivs i samarbete med andra. Du uppskattar en omväxlande roll som varvas med både operativt arbete och ledarskap där du får chans att påverka och utveckla både arbetet, dig själv och dina medarbetare!

Övrig information:

Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Plats: Vikmanshyttan - remote ca 2-3 dagar i veckan.
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: support team manager, team manager, supportchef, support, teknik, chef, arbetsledare, ledare, ledarskap, elbilar, batteri, elektroteknik, dalarna, falun, borlänge, vikmanshyttan

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 maj 2021
  • Ansök senast: 30 maj 2021

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


14 juni 2021

Kundchef rekryteras till KFAB, Katrineholm

Kundchef rekryteras till KFAB, Katrineholm

14 juni 2021

Customer Service Project Lead to Allente

Customer Service Project Lead to Allente

11 juni 2021

11 juni 2021