Supportmedarbetare Sollentuna Servicedesk

Supportmedarbetare Sollentuna Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Sollentuna är en växande kommun med siktet inställt på att bli Sveriges mest attraktiva kommun och Sollentuna är idag en av de främsta kommunerna i landet avseende skola och näringsliv.

Vi är Årets kvalitetskommun 2019, vilket vi är väldigt stolta över. Sveriges Kommuner och Regioner har motiverat utmärkelsen med att vi har tydliga mål som genomsyrar organisationen vilket ger kraft för att kunna ge god service till rimlig kostnad.

Vi söker nu en serviceinriktad och driven supportmedarbetare till vår nyinrättade servicedesk.

It-enhetens grunduppdrag i Sollentuna kommun är att tillhandahålla it-tjänster till kommunens alla verksamheter och vår nyinrättade servicedesk kommer att fungera som navet. Vi är drygt 20 medarbetare och organisatoriskt tillhör vi kommunledningskontoret.

Arbetsbeskrivning
Som supportmedarbetare i vår servicedesk ansvarar du för att bemöta våra användare och hjälpa till att lösa it-relaterade problem. Det innebär att du ger internsupport inom it, telefoni och konferensteknik, du blir länken mellan it-leveransen och våra slutanvändare. Det blir också du som tar hand om våra användare och leverantörer i telefon, via mail och i personliga möten. Du behöver kunna lyfta blicken, se på helheten, ifrågasätta och föreslå lösningar på problem.

Förmågan att lyssna, vara flexibel och kommunicera på ett korrekt och sakligt sätt, är viktiga egenskaper för att kunna ge våra användare bästa möjliga service.

Du är en person som kan fatta egna beslut och blir motiverad av att driva arbetet framåt. Du tar snabbt till dig ny information och är inte rädd för att ta egna initiativ när du ser att det behövs. Vidare tror vi att du är nyfiken och vill alltid lära dig mer och ser därför behovet av att göra saker innan det faktiskt brinner i knutarna.

Vi arbetar strukturerat i ett ärendehanteringssystem, där vi klassificerar och kategoriserar de supportärenden som kommer in. Du är första instans i vår ärendehanteringskedja och ansvarar för att ärenden hanteras och återkopplas i tid och med den information som behövs. Dina kontaktytor är användare, leverantörer och övriga medarbetare på it-enheten.

Servicedesk är en ny funktion i Sollentuna och en viktig del i arbetet som supportmedarbetare är att du kan bidra med din kompetens och erfarenhet i uppbyggnadsfasen.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbete i servicedesk/first line support, praktisk erfarenhet av administrativt arbete i och hantering av ActiveDirectory liksom av PC-hårdvara, telefoner och felsökning. Du har gymnasieutbildning och goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.

Det är meriterande om du dessutom har någon erfarenhet av:

- MIM Microsoft identity management
- SCCM
- Azure AD
- Office 2016 och Office 365
- ITIL-grundutbildning

Vi erbjuder
Vi erbjuder spännande arbetsuppgifter i en organisation med hög prioritet i kommunen!

För oss är det viktigt att våra medarbetare har ett hållbart arbetsliv och kan kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi arbetar också för att alla medarbetare får utvecklas i sin roll och att kompetenser tas till vara. Vi tillämpar flextid, erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och semesterväxling.

Övrigt:
Intervjuer sker fortlöpande under pågående rekrytering.

Välkommen med din ansökan!



Med engagemang växer vi tillsammans – vi skapar värde och gör Sollentuna lite bättre varje dag. Vi vill ge dig möjligheten att kunna påverka, utvecklas, växa i din yrkesroll och trivas med kollegor. Vi söker dig som är nytänkande, ansvarstagande och välkomnande. Jämlikhet och mångfald är viktigt för oss och vi behöver olika kompetenser i våra verksamheter. Välkommen till oss!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sollentuna kommun
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024