Supportspecialist inom reception, telefonväxel och IT-support

Supportspecialist inom reception, telefonväxel och IT-support

Arbetsbeskrivning

Vi söker två Supportspecialister till Högskolan Väst i Trollhättan. Här får du möjligheten att använda dina kunskaper i ett spännande konsultuppdrag. Som Supportspecialist är du en del av det agila teamet  som arbetar i första supportlinjen med att  hantera en mängd olika ärenden inom reception, telefon och IT.

Högskolan Väst i Trollhättan är en modern högskola som erbjuder arbetslivsnära utbildningar i en attraktiv och modern studiemiljö. Här står studenten och lärandet i centrum. Arbetsintegrerat lärande som synsätt och metod präglar verksamheten och är högskolans profil. Högskolan Väst har cirka 13 000 studenter och 750 anställda.

Om uppdraget:
Vi söker två Supportspecialister till Service och IT-avdelningen. Du är en lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling där det kontinuerligt fattas gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler.

Samtliga medarbetare som arbetar på servicecentret har relativt stor kompetensredundans med varandra. Det innebär att alla medarbetare ska kunna bemanna de tre första supportlinjerna.

1. Reception/inkommande ärenden i ärendehanteringssystem
2. Telefon/växel
3. IT-support

Arbetsuppgifter:
Som Supportspecialist på Servicecentret arbetar du i första supportlinjen gentemot verksamheten och du kommer därför ha ett brett och omväxlande spektrum av arbetsuppgifter. Servicecenter är ingången för alla typer av frågor i första linjen, generell verksamhetssupport som exempelvis kan vara studierelaterad eller praktisk support samt IT-support.

Du kommer även supportera verksamhetens tre olika kanaler, besök i reception, inkommande ärenden i ärendehanteringssystem samt telefonsupport vilket också inkluderar växelfunktion. Servicecenter hanterar också andra linjens IT-support, varför vi söker någon som har intresse och kunnande för att hantera IT-support.

Alla medarbetare i kundcentret roterar mellan dessa linjer vilket innebär att det inte är en renodlad receptionsroll eller renodlad helpdeskroll som vi söker, utan resurser som har kompetens och intresse för hela vårt servicecenters verksamhetsområde.

Uppdragsperiod och omfattning:
Tjänsterna är två konsultuppdrag på heltid, 40h/vecka.  Öppettiderna i Servicecenter är vardagar 8.00-16.30.
Uppdraget startar 2024-04-02 eller snarast möjligt för båda tjänsterna.  Uppdraget för en av tjänsterna beräknas att pågå till 2024-09-30 och för den andra tjänsten till och med  2024-12-31. Därefter finns möjlighet till förlängning

Krav för tjänsten:
• Relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet
• Erfarenhet av kundbemötande
• Kunskap och kompetens inom IT-support
• Goda kunskaper i windowsmiljöer och Office 365
• En väl utvecklad kommunikativ förmåga i tal och skrift både på svenska och engelska

För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda.
Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.

Meriterande för tjänsten:
- Erfarenhet av IT-servicedesk
- Arbetslivserfarenhet av receptionsarbete
- Erfarenhet av support i digitala kanaler
- Erfarenhet av telefonsupport
- Vana av att arbeta i ärendehanteringssystem
- Kunskap inom macOS-miljö och Mac
- Kunskap kring Android, iOS och mobiltelefonsupport
- Övriga språkkunskaper

Om dig:
Vi söker lagspelare som trivs med att arbeta i ett agilt team i en verksamhet under ständig utveckling som kontinuerligt fattar gemensamma beslut kring prioriteringar, arbetssätt och spelregler. Arbetsformen gör att det är viktigt att du kan ta eget ansvar för att bidra till helheten i teamet och att du är duktig på att kommunicera. Du tycker om att möta och hjälpa människor och att ge en god service ser du som en självklarhet.

Vi fäster stor vikt vid den personliga lämpligheten och ser det som självklart att du bidrar till ett gott arbetsklimat.

Då urval sker löpande kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Skicka in din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är 2024-03-19
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester.

Om Adecco
Vi är en del av det multinationella företaget Adecco Group som är ett av världens största rekryterings- och bemanningsföretag. Adecco samarbetar med många attraktiva företag och det finns stora möjligheter att utöka ditt eget professionella nätverk med värdefulla kontakter genom oss.

Adecco är stolt leverantör till Kammarkollegiet inom ramavtalen för bemanning av kontorspersonal samt rekrytering av kontorspersonal och chefer i hela Sverige. Ramavtalen kan användas för avrop av alla myndigheter under regeringen samt myndigheter under riksdagen och andra offentligt styrda organ.

Mer om Högskolan Väst:
https://www.hv.se/ 

Kontaktuppgifter.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via Adecco´s växel 010-1737300 eller anki.arnquist@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tove Östberg

Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund

Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Adecco Sweden AB
  • 2 platser
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 mars 2024
  • Ansök senast: 19 mars 2024

Besöksadress

Kungsgatan 60
None

Postadress

Kungsgatan 60
STOCKHOLM, 10224

Liknande jobb


3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

3rd Line Specialist

3rd Line Specialist

26 april 2024

9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024