OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
IT-förvaltningen
Landstinget i Kalmar län omfattar Öland och en stor del av sydöstra Sveriges kust. Vår IT-verksamhet är komplex och spänner över ett stort arbetsfält, från daglig drift och förvaltning till utveckling. IT-verksamheten är en viktig strategisk resurs och kraft för att bl a bedriva en god hälso- och sjukvård i hela länet. IT-förvaltningen har ett länsövergripande ansvar i IT-frågor i landstinget.
Dina arbetsuppgifter:
* Användarsupport inom IT, vilket innebär att vara ett stöd för användare i varierade frågeställningar gällande IT-frågor.
* Vara en länk mellan användare/verksamhet, systemförvaltare och drift.
* Supporttekniker innehållande både Hård- och Mjukvaruservice.
* IT-logistik.
* Mobiltelefonhantering och mobilt bredband.
* Ingå i olika arbetsgrupper.
Du kommer också att ingå i den beredskapsorganisation som finns för IT-Supporten.
Som medarbetare inom IT-Support har du också uppdraget att säkerställa en god kundrelation. I samverkan med övriga medarbetare hittar man balans mellan kundens önskemål och leverantörens samt teknikens möjligheter.
Arbetsområdet omfattar hela landstinget med placering i Kalmar.
Vi söker dig som:
* Har god IT-kunskap om både hård- och mjukvara.
* Har god kunskap om mobiltelefoner och mobilt bredband.
* Har god kommunikationsförmåga såväl skriftlig som muntlig, dvs du ska ha förmåga att vara konkret och tydlig i sättet att förmedla information och uppgifter.
* Har pedagogisk förmåga att lära ut.
* Har god samarbetsförmåga.
* Har logistisk förmåga, då flera aktiviteter pågår samtidigt samt att placera ut olika utrustningar.
* Har förmåga att lösa problem.
* Kan ta egna initiativ och jobba självständigt.
Då du kommer att möta olika personalkategorier i dialog om hur system/applikationer skall användas och utvecklas lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet, samarbetsförmåga och servicekänsla.