Supporttekniker med fokus på utbildning

Supporttekniker med fokus på utbildning

Arbetsbeskrivning

Högskoleservice är en del av Jönköping University. Med vår stora bredd tillhandahåller vi väsentligen all stödverksamhet. Förutom Högskolebiblioteket och infrastruktur i form av byggnader och nätverk erbjuder vi bland annat studieadministration, studie- och karriärvägledning, IT-service, vaktmästeri, kommunikation och marknadsföring samt ekonomi- och personaladministration. Hos oss får du en stimulerande och dynamisk arbetsmiljö där du träffar många människor och har stora möjligheter att utvecklas.



IT-service vid Jönköping University söker en supporttekniker med inriktning mot högskolans digitala verktyg för e-möte och strömmande media.

Vid IT-service arbetar knappt 40 personer som ansvarar för drift, support, underhåll och utveckling av högskolans gemensamma nätverk och IT-system. Högskolans IT-infrastruktur i är i huvudsak baserad på Microsofts produkter och tjänster. På IT-service finns goda möjligheter att utveckla, bredda eller fördjupa din kompetens och erfarenhet inom IT-området.

OM TJÄNSTEN
Rollen som supporttekniker utbildning har två ungefär likvärdiga huvudområden. Ett av dem är mer traditionell IT-support via Helpdesk där du arbetar med installationer, problemlösning, felavhjälpning och support. Du möter och hjälper användarna främst när de besöker dig, via telefon eller via fjärrstyrning av användarnas utrustning (fjärrstyrning).  Arbetet styrs via ett ärendehanteringssystem, är uppdragsstyrt och baserat på ITIL-anpassade processer.

Det andra huvudområdet är inriktat mot förvaltning, handledning och utbildning inom några av de viktigaste och mest använda digitala verktygen i högskolans verksamhet. I huvudsak handlar denna del om högskolans verktyg för e-möte och strömmande media i form av Teams, Zoom och Kaltura.

KVALIFIKATIONER
Som sökande tror vi att du har en relevant eftergymnasial utbildning men detta är inte ett krav om du har motsvarande kunskaper från arbetslivet. Du har erfarenhet av att arbeta med support, handledning och utbildning inom IT-området och helst med inriktning mot system och verktyg för digitala möten och strömmande media. För att passa i rollen behöver du ha en god IT-teknisk kunskap och förståelse för ett företags IT-miljö.

Det är en stor fördel om du känner dig bekväm med Microsofts produkter och tjänster. För att lyckas och trivas med arbetet bör du tycka om och känna dig bekväm med handledning och utbildning av användare såväl online som i klassrum. Din största tillgång ligger inte i att hantera maskiner och system utan i att hantera människor och ge service. Det är krav på att du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

VEM ÄR DU?
Du har lätt för att hantera kundrelationer och förstå användarnas situation. Du är strukturerad och noggrann med god förmåga att samarbeta och bygga relationer. Du är pedagogisk och kan anpassa ditt budskap utifrån användarnas förståelse och kunskapsnivå. I handlednings- och utbildningssituationer strävar du efter att skapa delaktighet och engagemang.

VAD KAN VI ERBJUDA?
Jönköping University ger dig en ungdomlig, stimulerande och dynamisk arbetsmiljö som kännetecknas av internationalisering och entreprenörsanda. Du kommer tillhöra ett väl sammansatt team som har kul tillsammans där fokus är att hjälpa andra med IT-relaterade problem och uppgifter. Vid Jönköping University får du en spännande roll med konkreta möjligheter att utvecklas.  

Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Startdatum så snart som möjligt eller enligt överenskommelse. Sök senast 2020-09-27. Ansökan ska innehålla personligt brev och CV. Urval kommer att ske löpande.

Jönköping University är ett modernt lärosäte som kännetecknas av sin internationalisering och entreprenörsanda. Här finns välkvalificerade, uppfinningsrika och företagsamma medarbetare från hela världen. Vi utvecklar ny kunskap och delar kompetens genom hållbara samarbeten med näringsliv, offentlig sektor och andra akademiska institutioner. Vi erbjuder en jämlik och inkluderande arbetsplats och vi välkomnar sökande med olika bakgrund. Läs mer om oss på www.ju.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskoleservice, IT-service
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2020
  • Ansök senast: 27 september 2020

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024