Supporttekniker till House of Service đŸ’»

Arbetsbeskrivning

Om tjÀnsten
House of Service vÀxer snabbt i takt med att allt fler företag vÀljer att flytta till molnet. Vi bygger en organisation dÀr vi samlat nÄgra av branschens vassaste rÄdgivare, molnarkitekter, molnkonsulter, utvecklare och projektledare. Alla med expertis inom Azure och/eller Microsoft 365 för att vi med förtroende ska kunna stötta vÄra kunder pÄ hela molnresan. Vi fortsÀtter att bygga House Of Service för att erövra en stark position i den digitala vÀrlden och vi söker nu en supporttekniker till en spÀnnande roll dÀr du fÄr stort utrymme att utvecklas inom IT-omrÄdet.

Detta Àr direktrekrytering via Wrknest med anstÀllning hos House of Service och all kontakt sköts direkt med Wrknest för denna process.



Dina framtida arbetsuppgifter

I rollen som Supporttekniker ingĂ„r du i ett supportteam om tre personer som jobbar pĂ„ vĂ„rt nya kontor i Solna. Tillsammans stöttar ni vĂ„ra kunder i IT-relaterade Ă€renden avseende programvara och hĂ„rdvara dĂ€r fokuset ligger pĂ„ Microsoft-miljöer. Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande och det Ă€r viktigt att du som person Ă€r prestigelös och gillar variation i vardagen. Arbetet utgĂ„r primĂ€rt frĂ„n vĂ„rt nya kontor i Solna, via teams och telefon, mail och vid enstaka tillfĂ€llen onsite hos Kund. Du ansvarar för att analysera och bedöma inkommande Ă€renden frĂ„n anvĂ€ndarna som Ă€r företagets anstĂ€llda. Ärenden som du ansvarar för Ă€r bĂ„de incidenter, bestĂ€llningar samt mindre projekt. Du kommer exempelvis arbeta med:

- Installation och support av klienter, skrivare, servrar och applikationer
- Felsökning och problemlösning
- Klientinstallationer
- Behörighetsstyrning i Microsoft 365
- Azure AD

Vi söker dig som har

- Goda kunskaper inom IT och nÀtverk frÄn antingen arbetslivserfarenhet, utbildning eller fritidsprojekt

- Goda kunskaper i svenska och engelska

- Tidigare erfarenhet inom Microsoft 365 och Officepaketet

Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet av olika Microsoft-tjÀnster sÄsom Azure AD, SharePoint, Teams eller Intune
- NÀtverk och nÀtverkskonfiguration



Vid denna rekrytering lÀgger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, dÄ de Àr avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstÄr att man inte kan allting frÄn början - men du ska ha en vilja att lÀra dig! DÀrför söker vi dig som Àr social, prestigelös och driven. Som person Àr du Àven noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Enligt överenskommelse

Plats: Stockholm, Solna

Omfattning: Heltid, 40h/v

AnstÀllningsform: TillsvidareanstÀllning med inledande provanstÀllning

Sök gÀrna sÄ snart som möjligt dÄ vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

PÄ Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror pÄ att hela tiden vÄga se nya möjligheter och tÀnka nytt. NÀr vi startade var det för att utmana gamla sÀtt att rekrytera pÄ.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. DÀrför gÀller det att kunna stÀlla om snabbt. Det hÀr gör att vi inte enbart tittar pÄ kandidatens CV vid en rekrytering. IstÀllet ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. PÄ sÄ vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast mĂ„nads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 januari 2023
  • Ansök senast: 2 juli 2023

Liknande jobb


3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024