Supporttekniker till kund i Uppsala

Arbetsbeskrivning

Sigma är en ledande leverantör av tjänster inom IT, Management och Informationslogistik. Med nordiska kunder som bas levererar vi på en internationell marknad och fokuserar på funktionella åtaganden. Sigma är noterat på Stockholmsbörsen och har cirka 1500 medarbetare i nio länder. www.sigma.se



Support tekniker till kund i Uppsala

Nu har vi en spännande tjänst för dig som vill jobba med support. Kunden är ett globalt företag som erbjuder innovativa lösningar inom medicinsk hudvård. Kunden behöver förstärka sin servicedesk med ytterligare en supporttekniker. Tjänsten skall påbörjas så snart som möjligt och uppdraget innebär att du är konsult hos Sigma för att sedan rekryteras till kund.

Varmt välkommen med din ansökan!

Arbetsuppgifter:

I din roll kommer du att jobba som firstline support men även onsite där du hjälper användarna på plats. Du kommer att jobba i nära dialog med Business IT, 2nd/3rd line support samt centrala IT som sitter i Schweiz. Den tekniska miljön består i stor utsträckning av Microsoft-lösningar. På klientsidan använder man sig av Windows XP och 7 och tjänsten innebär vidare att jobba  i system som Active Directory. Du kommer även att ge support på interna applikationer och hantera frågor kring smarphones etc.

Din profil

Vi tror att du har tidigare arbetat i en supportroll antingen som IT-tekniker eller servicedeskagent under 1-2 år. Det viktiga är att du har ett tekniskt intresse och förmåga och viljan att lära dig nya saker. Som person är du en entusiastisk och nyfiken person med genuin passion. Du blir triggad av att hitta nya smarta lösningar som du gärna delar med dig av till andra. Dessutom är du lyhörd för vad andra tycker och tänker god samarbetsförmåga och ser möjligheter framför hinder.

Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Sigma får du stort ansvar och mycket frihet. Du kommer att få arbeta med de senaste teknologierna och med kunniga kollegor. Vi vill att du erbjuder oss och våra kunder kundfokus, engagemang och leveransförmåga. Våra konsulter ska göra skillnad för våra kunder och se till att de lyckas.

Vi erbjuder dig också möjligheten att arbeta i varierande och spännande uppdrag hos våra etablerade kunder. Vi arbetar i en prestigelös atmosfär där vi hjälper varandra att komma framåt och gemensamt skapa resultat som vi kan vara stolta över.

Vi erbjuder dig ett flexibelt, självständigt och omväxlande arbete där du har stor frihet att forma din egen vardag och utveckla din kompetens i en inspirerande miljö. Sist men inte minst, du vill fortsätta att utvecklas och ha kul på jobbet!

Ansökan:
Du är varmt välkommen att skicka in din ansökan med CV och personligt brev direkt till rebecka.ekberg@sigma.se har du frågor kring tjänsten vänligen kontakta rekryteringsansvarig Rebecka Ekberg på 070 660 21 22. Intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl Harald Andersson
+46 705 35 36 01
Lukas Pasic
+46 703 79 15 30
Tore Andersson
+46 703 791 221
Christian Samuelsson
+46 703 615 412
Jesper Valfridsson
+46 76 847 83 83
Håkan Larsson
+46 705 711 199
Malin Berg Kierdorf
+46 703 79 15 83
Rebecka Ekberg
+46 706602122
Rebecka Ekberg
+46 706602122
Tore Andersson
+46 703791221, +46 703791221

Sammanfattning

Besöksadress

Reveljgränd 5
None

Postadress

Lindholmspiren 9
Göteborg, 41756

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024