Supporttekniker till vår kund i Sundbyberg

Supporttekniker till vår kund i Sundbyberg

Arbetsbeskrivning

Dina arbetsuppgifter
Vår kund är en ledande myndighet inom energibranschen och har 1400 anställda med huvudkontor i Sundbyberg och kontor runt om i Sverige.

Krav för rollen:

- Kunskap inom IT eller minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT med fokus på videoproduktion samt support av möten och mötesrumsteknik
- Minst 2 års yrkeserfarenhet inom IT-support de senaste 5 åren
- Minst 2 års erfarenhet av att hantera mötes- och konferensrumsteknik
- Minst 2 års erfarenhet av videoproduktion/streaming
- Flytande i engelska och svenska, i tal och skrift

Meriterande

Det är ett plus om du har två års yrkeserfarenhet av felsökning av Skype och Teams.

Rollen innebär: Som Supporttekniker på nivå 2 kommer du att vara ansvarig för att ta emot och lösa incidenter och beställningar. Du kommer även att utföra installation av datorer, felsökning av både hård- och mjukvara samt skicka ut datorer enligt behov.

Arbetsuppgifter:

- Bemanna servicedesken och svara på användarfrågor
- Supporta arbetsplats- och mötesteknik
- Hantera ärenden i ärendehanteringssystemet
- Lösa incidenter enligt SLA/OLA
- Eskalera ärenden vid behov
- Uppdatera kunskapsdatabasen
- Felsökning av hård- och mjukvara
- Administrativa uppgifter såsom användarkonton och behörigheter
- Dokumentera lösningar/rutiner i kunskapsdatabasen
- Utbilda och ge kunskapsöverföring

Omfattning: Heltid, 100 % beläggning under uppdragstiden.

Säkerhetsprövning: En säkerhetsprövning av konsult krävs på grund av eventuell hantering av känslig information. Processen för säkerhetsprövningen beräknas ta 8-10 veckor från tilldelning av uppdrag.

Vi ser fram emot din ansökan och att välkomna en engagerad Supporttekniker till vår kunds team!

Tillträde och ansökan
Startdatum: 12 augusti 2024
Slutdatum: 11 augusti 2025
Sista ansökningsdag: 14 maj 2024
Ort: Sundbyberg, med möjlighet till viss distansarbete efter överenskommelse.
Kontaktperson: +46 790 062 711
Urval och intervjuer sker löpande!

Om oss
Sway Sourcing är ett modernt företag som rekryterar inom flera branscher på den svenska arbetsmarknaden. Vi matchar kandidaters kompetens och kunskap med företagets behov. Sway Sourcing har en företagsledning och personal med lång erfarenhet i rekryteringsbranschen, både som ägare och anställda. Vi har ett stort nätverk inom de branscher vi specialiserat oss inom och kan därför hitta de kandidater som snabbt blir en tillgång för företagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sway Sourcing
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 maj 2024
  • Ansök senast: 14 maj 2024

Liknande jobb


Helpdesk / Systemsupport

Helpdesk / Systemsupport

23 maj 2024

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

IT-Supporttekniker till Vaxholms stad

22 maj 2024

22 maj 2024