Svensktalande supporttekniker till Servicedesk

Arbetsbeskrivning

Vi letar efter dig med ett genuint IT-intresse, som brinner för att hjälpa kunder, är lösningsorienterad och en stark lagspelare. Arbetet som Service Desk-tekniker är ett varierat arbete där du ansvarar för att ta emot och registrera ärenden på telefon och e-mail, felsöka och driva dessa ärenden mot sin lösning, samt dokumentera detta i vårt ärendehanteringssystem.


Vi på CGI Portugal letar för närvarande nya Service Desk-tekniker som kan förstärka vår skandinaviska Nearshore Service Desk. Vi letar efter dig med ett genuint IT-intresse, som brinner för att hjälpa kunder, är lösningsorienterad och en stark lagspelare. Arbetet som Service Desk-tekniker är ett varierat arbete där du ansvarar för att ta emot och registrera ärenden på telefon och e-mail, felsöka och driva dessa ärenden mot sin lösning, samt dokumentera detta i vårt ärendehanteringssystem. Problemen kan röra allt inom IT då vi agerar Single Point of Contact för våra kunder. Vi löser ca. 70 % av alla ärenden vi tar emot direkt i första linjen.

Arbetet som Servicedesktekniker är ett bra första steg för en framtida karriär inom IT, man lär sig arbeta inom standardiserade processer och verktyg, bygger kontakter och erfarenheter.


Vem är du:
Du är en person med ett stort intresse för IT och datorer, gärna med någon form av IT-utbildning i grunden (IT-gymnasium/Universitetskurser/KY-utbildning). Vi ser gärna att du har erfarenhet av liknande arbete tidigare, eller erfarenhet utav kundservice i någon form, men detta är inget absolut krav. Du är snabblärd, lösningsorienterad och gillar att arbeta tillsammans i ett lag för att uppfylla gemensamma mål!

Vi ser all form av erfarenhet och intresse för IT som något positivt, hårdvara, andra operativsystem (Linux, BSD, OS X), gaming, all erfarenhet är bra erfarenhetl! Det viktiga är att du har datorvana, intresse och en vilja att lära!


Krav:

Grundläggande kunskaper i Windows operativsystem (Windows XP,7,8,10)
Microsoft Office-vana (Outlook, Word, Excel, Powerpoint)
Talar och skriver svenska obehindrat
Talar och skriver engelska på en professionell nivå


Meriterande erfarenheter:

Active Directory
Exchange
Office365
ITIL
Nätverk
Arbete med ITSM-verktyg
Citrix
Vana att felsöka problem i en Windowsmiljö, allt från hårdvarufel, problem i OS, nätverksproblem, Office-problem osv.
Vi sköter hela våra kunders IT-miljöer så all typ av erfarenhet av specifika system och applikationer är en merit
Kunskaper i andra nordiska språk


Vad erbjuder vi:
Ett konkurrenskraftigt paket där vi står för den initiala resan till Portugal för dig.
Väl här hjälper vi dig med allt nödvändigt pappersarbete (bankkonto, skattenummer osv).

Vi står också för all nödvändig utbildning för att du skall klara rollen som Servicedesktekniker , men också kontinuerlig vidareutbildning för den som vill och önskar specialisera sig i något eller några av de system vi arbetar i för att kunna gå vidare till andra roller i framtiden.


Grundpaket:

Grundlön + Bonus (månatlig prestationsbonus + jul och semesterbonus)
Privat hälso- och tandförsäkring
Mobiltelefon + abbonnemang
En fri hemresa (t/r) årligen


Paket 1:

Boende i delat CGI hus (kostnader för vatten, elektricitet, Internet, städning står CGI för) i attraktivt läge nära centrala Lissabon och på gångavstånd från en av de populäraste stränderna i Stor-Lissabon, samt transport till och från arbetet.

Paket 2:

Vill du hellre ordna eget boende erbjuder vi istället en extra bonus varje månad, för att hjälpa till att täcka den kostnaden

Kontaktpersoner på detta företaget

Jen Scheffel
0733 43 40 38
Chefsjuksköterska Ulrika Ehrström
070-167 14 52
Liv Hedström

Ulrika Holmgren
0856215919
Torbjörn Fröjd, arbetsledare
0708-790108
Lars Lantz, enhetschef
08-53536575
Chefsjuksköterska Nina Markholm Nordgren
073-966 18 97
Vårdförbundet Clary Marqvardt
08-517 720 93
Verksamhetschef Marianne van Rooijen
073-966 08 63
ST-chef Sofie Graner
070-684 92 39

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 24 januari 2020
  • Ansök senast: 23 februari 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024