OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och skapa framtidens Karlstad? Hos oss i koncernen Karlstads kommun kan du göra skillnad på riktigt. Här är varje medarbetare en viktig del i helheten och tillsammans hjälps vi åt att förverkliga vår vision om "Ett bättre liv i Solstaden". Kom och väx med oss!
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen ger stöd till utsatta barn, familjer och personer med psykisk funktionsnedsättning. Våra cirka 700 medarbetare arbetar med missbruksvård, ekonomiskt bistånd, budget- och skuldrådgivning och familjerättsliga frågor. Vår uppgift är även att motverka arbetslöshet samt sköta tillstånd och tillsyn för alkohol och tobak.
Beskrivning
Förvaltningen är organiserad i tre avdelningar och en stab.
Utvecklingsenheten är placerad i staben för arbetsmarknads- och socialförvaltningen och består av en utvecklingschef och 14 medarbetare. Utvecklingsenheten har ett förvaltningsövergripande ansvar för att samordna förvaltningens kvalitets- och utvecklingsarbete i enlighet med lagar, förordningar, politiska beslut och förvaltningsledningens mål. Genom ett samordnat arbetssätt fokuserar vi på medborgarnas behov, på digitalisering och samverkan. Enheten använder sig av tjänstedesign som metod.
Vi erbjuder dig en spännande och kreativ arbetsplats med kompetenta och ambitiösa kollegor.
Arbetsuppgifter
Vi söker nu en systemförvaltare till vår utvecklingsenhet, en ny enhet från 1 juni som du tillsammans med utvecklingschef och övriga medarbetare kommer att ges möjlighet till att vara med och forma. I rollen som systemförvaltare utgör du länken mellan verksamheten och systemstödet Viva. Du kommer tillsammans med dina kollegor att hantera supportfrågor, internkontroll samt utveckling av verksamhetssystemet Viva. Du kommer även att omvärldsbevaka och samverka med andra Viva-kommuner för att öka användarnyttan. Vidare kommer du att ha en fortlöpande dialog med verksamheten för att fånga upp behov och få systemet att stötta verksamheten på bästa sätt, samt säkerställa systemets funktionalitet och kvalitet. Du kommer att få fortlöpande utbildning i de system vi hanterar. Viss statistikhantering och support kring statistik kan tillkomma tjänsten.
Du ska medverka i att tillsammans med ansvarig chef och kollegor utveckla, planera och driva förvaltningens arbete framåt.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har god kunskap om handläggning enligt socialtjänstlagen. Du ska ha intresse och erfarenhet av att arbeta i verksamhetssystem inom socialtjänsten. Erfarenhet av verksamhetssystemet Viva är meriterande. Du ska också ha lätt för att ta och få kontakt, är serviceinriktad, strukturerad och ordningsam. Du vill jobba med utvecklingsfrågor och har ett engagemang i att skapa förbättringar för medborgare och handläggare. Vi fäster stor vikt vid personlig lämplighet och förmåga till samarbete.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.