Team Manager

Arbetsbeskrivning

PayEx Group är en av nordens främsta experter på betalningar. Det har vi blivit tack vare vårt breda produktutbud, vår gedigna kunskap och kompetens. Vi är en privatägd koncern som startades 1972 med cirka femhundra medarbetare i fyra länder. Våra värderingar är service, ärlighet, kunskap och innovation. Vi ligger i ständig framkant med utveckling av innovativa produkter och tjänster till nytta för våra kunder. Det är därför vi behåller vår plats som experter inom betalningar på alla plattformar, oavsett om det rör sig om fysisk butik eller digital handel.

Vi hjälper dagligen våra kunder med alla typer av tjänster inom rating, billing, fakturering, reskontrahantering, inkasso- och kredithantering.
Genom att göra det vi är bäst på frigör vi tid för våra kunder så de kan göra det de är bäst på!


Är du ledaren vi söker? PayEx är experter på betalningar och vi söker nu en erfaren Team Manager som vill vara med och fortsätta utveckla våra medarbetare i vår kundserviceenhet, Customer Operations.

I en omvärld där produkter, erbjudanden, priser och teknik blir allt mer lika, blir mötet med kunden en allt viktigare konkurrensfördel. Customer Operations arbetar därför aktivt med att skapa värde i varje kontakt i alla kanaler. Vi erbjuder dig goda möjligheter att leda och att utveckla team i vår verksamhet där förändring och förbättring för kund och verksamhet just nu står i fokus. Vi trivs i kundmötet och jobbar enligt våra värderingar; Service, Innovation, Knowledge och Honesty.

Ditt uppdrag

Customer Operations består av enheter har mellan 40-60 medarbetare fördelade på ett antal team om i snitt 15-20 medarbetare. Som Team Manager rapporterar du till Enhetschef

Varje teams uppdrag är att:

Säkerställa en kundleverans som är i enlighet med inkommande avtal och SLA. Ansvara för huvudprocessen Leverans – från kundavtal till betald leverans. Vara proaktiv i kund – och processutveckling i nära samarbete med övriga enheter inom PayEx. Säkerställa att leverans och utveckling sker i enlighet med marknadens krav på operationell effektivitet, kvalitet och service.
Din roll

Leda teamet i aktuell kundleverans i enlighet med ingångna avtal och SLA för de produkter och kunder som ingår i ditt team. Säkerställa att teamet uppfyller förväntan på operationell effektivitet, kvalitet och service. Bryta ned strategier, aktiviteter och mål i verksamhetsplanen till att gälla för ditt team. Ansvara för att teamet uppfyller budget-, resultat- och medarbetarmål och mäter och följer upp ditt team i enlighet med uppdraget. Du har fullt personalansvar (lön, arbetsmiljö etc.) och säkerställer rätt kompetens och utveckling för medarbetarna så att de agerar Experts in Payments för de produkter och kunder som ditt team ansvarar för. Du trivs med att samverka med övriga team och funktioner inom PayEx för att säkerställa helhet och enhetlighet i kundleveransen enligt det uppdrag som Customer Operation har.
Din bakgrund

Dokumenterad och relevant ledarerfarenhet Du har erfarenhet av att ha personalansvar och att driva framgångsrika team i gränssnittet mot kund. Erfarenhet av att jobba med de produkter och tjänster som ditt team levererar. Du är en stark operativ ledare med ett genuint intresse för människor, du är engagerande och har lätt för att kommunicera mål, beslut och information. Du är initiativrik och har förmågan att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner för ditt team. Du har medarbetarfokus, är lyhörd, involverar och samarbetar för att uppnå mål och resultat. Du har stort intresse av att arbeta i kundfront och drivs av att utveckla verksamheten.
Meriterande

Högskola/universitet inom t.ex. ekonomi, juridik eller management.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Ansökan

Du som ser möjligheterna och trivs i ett företag med entreprenörsanda är välkommen med din ansökan, som vi behandlar konfidentiellt. Ansökningarna kommer att behandlas löpande men sista ansökningsdag är 2017-01-22

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringkanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför vänligt men bestämt alla samtal om annonserings- och rekryteringshjälp.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Mikael Lavér
+46 498-201505
Maria Eliadis
+46 498-202901
Ola Edman
+46 498-20 97 71
Sara Wemnell
+46 72-570 99 67
Dan Rådström
+46 498-20 21 52
Lars Hansson
+46 498-20 23 87
Maria Winarve
+46 498 20 23 02
Mattias Stenström
+46 498209730, +46 702873099
Unionens företrädare Katarina Rosdahl
+46 498-202323
Ola Bröms
+46 498-20 29 53

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PayEx Sverige AB Visby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enl.ök
  • Heltid Tillsvidare som föregås av 6 månaders provanställning
  • Publicerat: 28 december 2016

Besöksadress

S:t Hansplan 1
None

Postadress

S:t Hansplan 1
Visby, 62188

Liknande jobb


6 november 2023

3 november 2023

3 november 2023