Teamleader kundtjänst

Teamleader kundtjänst

Arbetsbeskrivning

Vi söker en driven Teamleader till Kundtjänst!

Arbetsuppgifter

Dina arbetsuppgifter som teamleader innefattar ett mångsidigt arbete där du exempelvis coachar din personal som arbetar deltid, ansvarar över deltidsteamets KPIer genom statistikmätning och personligt ansvar över schemaläggningen av deltidsteamet. Du kommer även att ha ett personalansvar över de som arbetar deltid vilket medför visst arbete på kvällstid för att du skall kunna vara närvarande för dina medarbetare. Du kommer att jobba tätt tillsammans med vår kundtjänstchef, som bär det huvudsakliga ansvaret.

Du jobbar för att varje vecka nå dina uppsatta mål som innefattar svarstid, kundnöjdhet och effektivitet. Detta innebär att du har ett delansvar för avdelningens KPIer. Du håller dig alltid uppdaterad på förändringar som sker mot kund eller för kundtjänst. Du kommunicerar ut eventuella förändringar på ett tydligt sätt gentemot teamet och våra kunder. Utifrån statistik och feedback från teamet kommer du ge förslag på förbättringar och effektivisering till medarbetarna samt till kundtjänstchefen. I dina arbetsuppgifter ingår även att kvalitetssäkra den dialog vi håller med våra kunder över telefon, chatt och mejl.

Du presenterar även resultat och förekommande trender veckovis för kundservicechefen. Utifrån analysen ger du sedan ett konkret förslag på förbättringsåtgärder.

Ansvar och arbetsuppgifter

• Delansvar av KPIerna i avdelningen
• Personalansvar och daglig oppföljing av deltidsteamet
• Tätt samarbete med kundeservicechef, nordic customer success and service
• manager och teamleader i Norge
• Succession planning och FTE kontroll i samarbete med kundeservicechef
• Arbeta med kundinsikt och research för eventuella förbättringsåtgärder
• Arbeta datadrivet och följa statistik för att vidareutveckla teamet och avdelningen
• Utveckla policys och rutiner för en trygg arbetsmiljö



Vad kan vi erbjuda dig?

• Möjlighet till att växa som ledare
• Fast lön, kollektivavtal och friskvårdsbidrad
• 1,5 års vikariat med eventuell möjlighet till förlängning
• Karriärvägledning innan avslutat vikariat



Vad söker vi hos dig?

• Minimum 12 månaders erfarenhet inom ett kundtjänst- och serviceyrke
• Tidigare ledarerfarenhet i motsvarande roll är ett krav, specielt personalansvar
• Du är glad, strukturerad och har en god analytisk förmåga
• Du kan ge och ta konstruktiv och positiv feedback
• Du är effektiv, serviceinriktad och motiveras av att se utveckling hos teamet på gruppnivå och individuellt
• Du tycker om att arbeta på ett företag som har högt tempo och du uppskattar och triggas av nya utmaninga
• Du motiveras av att känna ett ägarskap över dina arbetsuppgifter och din roll inom företaget
• Du är van att arbeta mot uppsatta mål och kan genom statistik ta fram eventuella åtgärder som är i behov av att implementeras



Ansök idag!
Vill du växa som ledare och ta dig an ett grymt team? Vårt kontor ligger i öppna och ljusa lokaler i Spånga. Du kan enkelt ta dig hit med pendeltåget, cirka 15 minuter från City.

Tveka inte att söka genast via länken nedan. Bra att veta är att vi inte tar några ansökningar via mejl men har du några frågor får du gärna mejla till ophelia.becker@linasmatkasse.se

Vi ser fram emot att höra från dig!

Linas Matkasse skapar en skönare vardag och underlättar för familjer som vill laga god, sund och varierad mat. Vi är marknadsledande inom branschen för matkassar på nätet. Vi förser våra kunder med härliga inspirerande recept, fina råvaror och matglädje som underlättar veckans middagsplanering. Vi erbjuder även flera kompletterande och spännande tilläggsprodukter för att kunna ge kunderna allt det som kan behövas i vardagen.

Sedan starten 2008 har vi vuxit enormt, men trots tillväxten sitter en familjär känsla kvar i våra väggar! Vi söker nu en teamleader till ett vikariat som förstärkning till vår kundtjänstavdelning under dagtid.

Kontaktpersoner på detta företaget

Amanda Kolström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Carolinas Matkasse AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 april 2021
  • Ansök senast: 12 maj 2021

Besöksadress

Stormbyvägen 2
None

Postadress

Stormbyvägen 2
Spånga, 16355

Liknande jobb


22 april 2024