Teamledare Customer Experience | MSXI | Göteborg

Teamledare Customer Experience | MSXI | Göteborg

Arbetsbeskrivning

Trivs du i rollen som en operativ ledare i en händelserik miljö? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Du kommer att vara en nyckelperson i att säkerställa verksamhetens leverans mot både interna och externa intressenter inom fordonsbranschen. Låter det intressant, då skulle du passa in i rollen som Teamledare för MSXI. Varmt välkommen med din ansökan!



Om tjänsten som teamledare

Som teamledare hos MSXI förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet som idag består av ca 8 personer. Du kommer bland annat att följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet.

Du kommer också att vara kundens huvudkontakt för övergripande marknadsrelaterade frågor och förbättringar samt vara en del i hubens ledningsgrupp.

Utöver det kommer du också att:

* Driva förbättring och säkerställa rätt prioriteringar för teamet
* Coacha och medlyssna i syfte att utveckla dina medarbetare
* Vara mottagare och kanal för eskaleringar
* Kunna hantera och förstå de olika system i vår måluppföljning
* Agera proaktivt och självständigt för att säkra mervärde för kunden
* Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen
* Samarbeta med övriga teamledare i huben



MSX International är en global branschledande leverantör av konsulttjänster och Business Process Outsourcing till fordonsindustrin. Kontoret ligger i Munkebäck, Göteborg.

Är du rätt person för jobbet?

Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team samt vara lösningsfokuserad. Du har en hög social förmåga och har lätt att motivera och inspirera andra!

Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du skall trivas i en agil och kunddriven verksamhet.

* Erfarenhet från att leda ett team eller organisation i minst 3 år
* För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus.
* Vi ser gärna att du har erfarenhet från branscher som gett dig teknisk förståelse, fordonskunskap, gärna kunskaper om elbilar samt laddteknik.
* I den här rollen krävs att du har själv har körkort
* Du talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Kan du ytterligare nordiska språk är det starkt meriterande



Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen "Being a People Person".

Vårt erbjudande:

Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSXI med 6 månaders provanställning. MSXI har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag.

Tjänsten är förlagd måndag-fredag 08:00-16:30. Vi erbjuder möjlighet till hemmaarbete efter lämplighet.

Lokalen finns i Munkebäck där parkeringsplats finns och dit både spårvagn och bussförbindelser finns nära. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och du sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor.



Låter detta som din nästa utmaning i karriären?

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Jefferson Wells, och MSX Internationals önskan är att alla eventuella frågor går direkt till Jefferson Wells kontaktperson Helena Giannakenas på telefonnummer: 031-63 15 31 eller via e-post: helena.giannakenas@jeffersonwells.se.

Vi arbetar med löpande urval vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MSX International
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 september 2022
  • Ansök senast: 25 oktober 2022

Liknande jobb


Team Manager

Team Manager

14 maj 2024

8 maj 2024