OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Beckers Group har anor från över 150 år tillbaka i tiden och är en sann pionjär när det gäller att tillhandahålla unika, högkvalitativa lösningar som svarar upp mot ytbeläggningsbehovet inom många sektorer. Vi är ett stabilt globalt företag med närvaro på 24 platser i 18 länder. Med mer än 1 800 anställda är vi alltid redo att hjälpa våra kunder att vidga sina vyer. Vårt mål är att bli världens mest hållbara färgföretag. Vi är övertygade om att vi kommer att nå dit, tack vare passionen, hängivenheten och beslutsamheten hos hela vår globala arbetsgrupp.
Vill du vara en av våra nyckelspelare på denna resa och skapa maximal nytta för våra kunder genom att vara vår tekniskt kundansvarige? Är du nyfiken, resultatdriven och en engagerad person som gillar att vare med där det händer och värde skapas? Välkommen då till Becker Industrial Coatings!
Vi håller till alldeles invid tågstationen i Märsta mellan Stockholm och Uppsala. Läs mer om oss på www.beckers-group.com
Vem du kommer att arbeta med
Du kommer att vara Technical Account Manager för våra viktiga nordiska kunder inom Coil Coating och arbeta i ett team av kemister, kulörutvecklare och tekniska experter som stöttar kunden i tekniska frågeställningar. Du rapporterar till Technical Director Sverige. Teknologi och kundfokus är grundläggande för Beckers, och du kommer samarbeta med flera interna och externa intressenter för att säkerställa att vår teknologi och produktportfölj fungerar enligt kundernas behov, idag och i framtiden.
Om arbetet
I denna position kommer du att vara huvudkontakt för våra kunder i tekniska diskussioner. Du kommer att stödja säljteamet med teknisk information, hantera reklamationer och arbeta med felsökning, antingen själv eller delegera till experter inom teamet. Att Skapa goda relationer med kunderna, genom kundbesök och nätverkande i branschen är en naturlig del av arbetet. I nära samarbete med våra kunder och interna kundteam tillhandahåller du hållbara och affärsstödda erbjudanden som ger mervärde till våra kunder och gör skillnad i Beckers hållbarhetsagenda såväl som våra kunders hållbarhetsmål.
Dina ansvarsområden
- Säkerställa hög nivå av teknisk support
- Representera Beckers i tekniska diskussioner med kunder
- Aktivt arbete för att främja bra partnerskap
- Introducera uppdrag från kunder och marknaden till teamet
- Förse kunder med lösningar på tekniska problem
- Ge input på prioritering av uppdrag utifrån kundens behov
- Ärendehantering och rapportering
Din profil
- Akademisk examen i kemi, eller relevant erfarenhet från färgbranschen
- Du är bekväm och kapabel att interagera med flera intressenter, kunder och partners.
- Analytisk och mycket hög känsla för kvalitet
- Lösningsorienterad, gillar problemlösning och har förmågan att utmana status quo
- Flexibel och förmåga att skifta fokus och prioritering med kort varsel.
- God kommunikations- och presentationsförmåga på både svenska och engelska.