Technical Support till Schneider Electric - 0079TA

Technical Support till Schneider Electric - 0079TA

Arbetsbeskrivning

BESKRIVNING/ANSVAR:
Gillar du problemlösning? Kan du programmering och logikstyrning? Vill du arbeta med lösningar som bidrar till en elektrifierad och koldioxid-neutral värld? Då ser vi fram emot din ansökan!
För oss på Teknisk Support är tillgänglighet för våra kunder särskilt viktigt. När de behöver det, ska vi hjälpa dem att få ut maximalt av sina investeringar inom maskin- och processtyrning. Vi tillhandahåller marknadsledande system- och lösningar som används på nya sätt av innovativa kunder, vilket innebär att vi inte alltid har svaret när kunden kontaktar oss. Vi får av denna anledning ofta tillfälle att lära nytt för att vara behjälpliga. Vi söker därför efter dig som är proaktiv, tar initiativ och driver din egen utveckling. Placeringsort är Nyköping eller Stockholm.
Uppdraget innebär i första hand support inom följande områden:
• PLC/ Styr system – IPC, Windows, Linux, etc.
• Nätverk och kommunikation – Industrial Ethernet, OPC, Cybersäkerhet, etc.
• HMI-paneler och operatörsgränssnitt, SCADA, etc.
• Mjukvaror – utvecklingsverktyg för PLC och HMI.
Det förekommer även support kring andra produkter såsom sensorer, mjukstartare, etc. Vi inom Teknisk Support ger support till kunder som är slutanvändare inom industrin eller rena OEM (Original Equipment Manufacturer), men – även till grossister, installatörer och konsulter. Vi stödjer även affärsområdets säljare och offerthandläggare. Supporten sker via telefon, e-post och chatt. När det finns möjlighet skapar vi FAQ:er för att proaktivt kunna vägleda kunder och så ger vi även support på de digitala hjälpmedel vi erbjuder, såsom produktväljare, ersättningsvertyg etc.
För att vara framgångsrik i rollen tror vi att du har en utbildning från högskola, alternativt gymnasium och något år som yrkesverksam. Du har erfarenhet av programmering och mjukvaror inom automation och det är en stor fördel om du har praktisk el-bakgrund samt kompetens och erfarenhet inom nätverk och kommunikation. Du är serviceinriktad, engagerad, initiativrik och nyfiken som person. Har du dessutom varit verksam inom en utbildnings- eller supportfunktion är det ett stort plus. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i skrift och tal. Sist men inte minst är du en person med potential och har viljan att utvecklas hos oss.
Vårt erbjudande till dig är ett självständigt, roligt och omväxlande arbete med frihet under ansvar och möjlighet att vara med och påverka under en spännande tillväxtresa. Hos oss är det viktigt att ha roligt på jobbet och känna sig motiverad även en måndagsmorgon. Du kommer att arbeta i ett internationellt marknadsledande företag med stort fokus på individuell tillväxt, utbildning och flera intressanta utvecklingsmöjligheter!
Vi kommer att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet och vi söker dig som har en hög energinivå, en stark drivkraft och engagerar dig i din uppgift och i vår gemensamma utveckling
Har du frågor om tjänsten så ring gärna Linus Magnusson, 0761 260 526 och vill du berätta mer om dig själv och varför du tycker att detta är rätt tjänst för dig så ring gärna Liselott Wigstrand på tfn 0725 200 797.
Vi bearbetar ansökningarna löpande och ser gärna att du anmäler ditt intresse snarast. Du söker tjänsten via https://www.se.com/se/jobb
Varmt välkommen med din ansökan!
På Schneider Electric kallar vi det Life Is On, läs mer på www.se.com/se/jobb

Kontaktpersoner på detta företaget

Human Resource

Therese Thunström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Schneider Electric Stockholm
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 6 oktober 2021
  • Ansök senast: 5 november 2021

Besöksadress

Frösundaviks allé 1
None

Postadress

Box 9026
Stockholm, xxxxx

Liknande jobb


9 maj 2024

Helpdesktekniker till Mölndals stad

Helpdesktekniker till Mölndals stad

8 maj 2024

8 maj 2024