Teknisk säljare sökes

Teknisk säljare sökes

Arbetsbeskrivning

Lockas du av utmaningen att vara dynamisk, engagerad och fokuserad på kundnöjdhet? Besitter du en teknisk bakgrund och insikter som gör att du kan navigera smidigt inom detta område? Har du erfarenhet av att arbeta med reservdelar och vill utvecklas inom detta spännande område? Då är detta en möjlighet du inte vill missa. Ta en närmare titt och upptäck hur du kan bli en viktig del av vårt team!

Vi söker nu efter en teknisk säljare och i rollen kommer du arbeta i ett litet team med specialanpassade produkter och reservdelar hos ett ledande företag inom branschen. Du kommer att underhålla, vårda och utveckla samarbetet med flera av våra bästa kunder samt ta en aktiv roll i att bygga och utveckla nya kundrelationer.

Hos den här uppdragsgivaren säljer du inte bara reservdelar, utan du erbjuder också kunderna effektiva tekniklösningar som skapar värde i deras processer. Företaget är en verksam leverantör inom svensk pappersindustri, kraftindustri samt den internationella marknaden.
Du kommer att arbeta från vår kunds kontor i Sollentuna och i rollen ingår cirka 20 resdagar per år, främst inom Skandinavien.

Vi söker dig som
Som teknisk försäljare behöver du vara strukturerad och lösningssorienterad. Din bakgrund kan variera, men en bred teknisk förståelse och erfarenhet av internationell och industriell försäljning krävs. Du behöver ha goda sociala färdigheter och drivkraft för att lyckas i denna roll.
  Har teknisk bakgrund och förståelse – kanske en bakgrund som ingenjör
Har erfarenhet av försäljning av reservdelar.
Besitter kunskapen att läsa tekniska dokument.
Har starka språkkunskaper i engelska – både skriftliga och muntliga.
Har erfarenhet av offert- och orderhantering i ett ERP-system.
Har färdigheter i relationsbyggande.
Meriterande om du har kunskaper kring internationell försäljning
Vi uppmuntrar ansökningar från personer med olika bakgrunder, men kandidater måste kunna påvisa sin förmåga att arbeta inom EU.

Övrig information
Vi erbjuder dig en stimulerande och händelserik arbetsmiljö. Du kommer vara anställd av Barona på en 6 månader visstidsanställning och arbeta som konsult hos vår kund. Detta är ett längre konsultuppdrag och för rätt person finns goda möjligheter till att gå vidare internt till vår kund. Du bör alltså se detta som någonting långsiktigt för att vara kvalificerad för tjänsten.

Tjänsten är på heltid och tillträds efter överenskommelse. Arbetstider är vardagar under kontorstider. Konkurrenskraftig lön samt tillkommande förmåner ingår via kollektivavtal.

Intervjuer hålls löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan nu!

Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Elin Nilsson på elin.nilsson@barona.se
Varmt välkommen med din ansökan!

Om Barona
Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering.
Läs mer på  http://barona.se/om-oss/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barona Professionals
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 december 2023
  • Ansök senast: 18 januari 2024

Liknande jobb


Service Support

Service Support

24 april 2024

Säljare lantbruksmaskiner

28 mars 2024

Reservdelssäljare- Grillby

Reservdelssäljare- Grillby

26 mars 2024