Teknisk Support till Basset AB

Arbetsbeskrivning

Kommunikativ IT-expert med känsla för kundsupport? Teknisk Support till Basset AB Basset AB är ett företag inom Basset Group och en del av, vad vi kallar "Our Group" där även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Invik, Transcom och många andra företag ingår.Basset är ett svenskt företag som jobbar med att ta fram "telekomlösningar" för telekomoperatörer på en internationell marknad.Idag har de över 140 installationer i mer än 50 länder.Bassets affärside är att bygga egna mjukvaruapplikationer i teknikens framkant som sedan paketeras och installeras som "standardversioner" över hela världen.De är idag ca 70 anställda och har kontor i Stockholm och i Miami.Resultatmässigt har Basset gått med vinst sedan de startade 1998.Basset kan beskrivas som ett expansivt företag i en mycket intressant bransch med en kultur som präglas av entreprenörskap och framåtanda.Vi söker nu dig som vill bli en del av ett ungt och drivet företag där initiativförmåga och den egna motorn värdesätts högt!Mer information om Basset och Basset s produkter hittar du på: www.bassetlabs.com Arbetsbeskrivning: Du kommer att ingå i företagets supportenhet som idag består av 8 personer.Huvudsakliga arbetsuppgifter består av teknisk support av Bassets egenutvecklade applikationer.De har kunder över hela världen och mycket kommunikation går via email och telefon.Beredskapsarbete förekommer.Arbetets omfattning: Arbetet är på heltid med kontorstider.Tillträde omgående eller efter din tillgänglighet.Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av Basset. Utvecklingsmöjligheter: Basset befinner sig i en expansiv fas vilket ger alla medarbetare möjlighet till god utveckling, såväl personligt som professionellt.Basset uppmuntrar intern utveckling och har många och goda exempel på medarbetare som gått vidare till andra spännande tjänster inom företaget.Kompetenskrav: Du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift med god förmåga att kommunicera med kunder på internationell basis.Spanska och Franska är meriterande.Vi söker dig som har ett brinnande tekniskt intresse för såväl hårdvara som mjukvara, med mycket goda kunskaper inom Microsofts Core produkter (Windows 2003/2008/XP).Du bör dessutom ha god kunskap om MS SQL server och relationsdatabaser.Vi ser gärna att du har en bakgrund inom telekom (billing, roaming, interconnect, nät). Personliga egenskaper: Vi söker dig som är strukturerad, stresstålig, snabb och som kan prioritera.Som person är du ansvarskännande, initiativrik och har lätt att arbeta både självständigt och i grupp.Nära kundkontakt är en central del av jobbet.Det är därför viktigt att du trivs med detta och kan bygga personliga relationer.Basset är ett ungt, expansivt företag med ena benet i framtiden, och det är viktigt att du trivs i en sådan miljö.Övrigt: Hos Basset hittar du en intressant och utvecklande arbetsplats, där det finns goda utvecklingsmöjligheter för rätt person.Arbetsuppgifterna är utmanande och tempot periodvis intensivt.Vid en anställning erbjuder vi en generöst förmånspaket och en marknadsmässig lön.Intresserad?Skicka in din ansökan via Brainpeoples hemsida genom att klicka på länken nedan.Vi behandlar ansökningar löpande.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Brainpeople
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 29 december 2010
  • Ansök senast: 28 januari 2011

Besöksadress

Industrigatan 4A
None

Postadress

None
STOCKHOLM, 11246

Liknande jobb


Supporttekniker

15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024