Teknisk Support till NCAB Group i Stockholm

Teknisk Support till NCAB Group i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Vi söker nu dig som vill jobba med med 2nd-line support hos NCAB Group i Stockholm!

Har du några års erfarenhet av teknisk support eller som IT administratör och söker nästa utmaning? Bra! Då kan rollen som 2nd-line support på globala och växande NCAB Group i Stockholm passa dig. I rollen får du arbeta brett, bland annat med felsökning och förbättringsarbete hos ett växande företag. Du får ett stort eget ansvar och chansen att delta i olika IT-projekt där du får bidra med egna idéer och förbättringsförslag.Är du den IT-tekniker vi letar efter? Varmt välkommen med din ansökan!

VAD KAN VI ERBJUDA DIG?

På NCAB Group är det människorna som gör de unika. Här kommer du till ett företag som lever och arbetar enligt företagets värderingar: "Kvalitet först, starka relationer och fullt ansvar". De har ett stort medarbetarengagemang och är stolta över att ha tilldelats andraplatsen som Årets Arbetsgivare i Employee Experience Awards 2020.

NCAB Group är en global, marknadsledande mönsterkortsleverantör som grundades 1993. Idag har de lokal närvaro i 17 länder i Europa, Asien och Nordamerika och kunder i cirka 45 länder världen över. Omsättningen uppgick 2020 till 230 miljoner USD.

DINA FRAMTIDA ARBETSUPPGIFTER

I rollen som 2nd-line support kommer du primärt arbeta med 2nd-line teknisk support för NCABS´s globala organisation. Arbetet består främst av att: 

• Arbeta brett med felsökning, administration och att delta i kontinuerligt förbättringsarbete. 
• Delta i olika IT-projekt. 
• Lösa client- och serverrelaterade problem. 
• Stötta organisationen gällande CRM, ERP och andra affärsrelaterade applikationer. 

ROLLEN INNEBÄR OCKSÅ

I rollen ingår du i företagets interna IT-avdelning. Du ges möjlighet att bredda din kunskap och dina arbetsuppgifter utifrån dina intressen.

Resor förekommer.

VEM ÄR DU?

Vi ser gärna att du har några års erfarenhet från en liknande roll. Du har lämplig IT/teknisk utbildning eller motsvarande kunskaper. Vidare har du djupa kunskaper om komplexa globala MS-Windows-miljöer och om verktyg som Active Directory, GPO, Exchange Server och MS-Office samt Microsoft RDS. 

För att lyckas i rollen bör du ha goda nätverkskunskaper, grundläggande ITIL-kompetens och gärna tidigare affärssystemkunskap. Det är extra meriterande om du har erfarenhet av molntjänsterna Azure och Microsoft 365 samt Powershell.

För att trivas i rollen behöver du vara självgående, strukturerad och analytisk. Du gillar att lösa problem och är bra på att prioritera mellan ärenden. Då du kommer arbeta med internationella kontakter är det viktigt att du pratar och skriver flytande engelska.

INTRESSERAD?
I den här rekryteringen är det vi på TNG Tech som sköter hela rekryteringsprocessen på ett fördomsfritt och kompetensbaserat sätt. Du söker enkelt via vårt ansökningsformulär med ditt CV eller LinkedIn-profil, och alltid utan personligt brev. Istället kan du kort i ansökningsformuläret motivera varför du söker jobbet. Du kan sedan följa din ansökan i realtid via hemsidan. Tänk också på att söka jobbet snarast om du är intresserad! Urvalet sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare. Notera dock att vi inte kan ta emot några ansökningar via email. Vi hörs snart igen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2021
  • Ansök senast: 30 juni 2021

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024