Teknisk support till Sanoma!

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i teamet som levererar framtidens digitala utbildningslösningar till den svenska skolan? Vi söker dig som vill arbeta i en organisation som andas kreativitet, där vi alla jobbar gemensamt för att bidra till en bättre skola. Vi behöver dig för att ge den bästa tekniska servicen till företagets viktigaste kunder, lärarna.

OM TJÄNSTEN
Sanoma Utbildning är en av de ledande aktörerna på läromedelsmarknaden i Sverige. Sanoma satsar stort på digitala läromedel och har ett växande behov av teknisk support, då de inom kort lanserar fler digitala produkter. Som teknisk support kommer du att arbeta med kundsupport för tekniska frågor rörande de digitala produkterna. Rollen är till stor del operativ där du kommer att ta emot kundfrågor på telefon och mejl. Du kommer även få en betydande roll i det strategiska arbetet kring upprättandet av ?best-practices? och målsättningar för hur kundärenden ska hanteras på ett optimalt sätt. Som en del i detta arbete kommer du också att vara delaktig i arbetet med att kvalitetssäkra nya produkter. Ditt inflytande blir stort över supportfunktionen och vi ser gärna att du kommer in med en stark drivkraft och ger värdefull input på hur supportfunktionen kan effektiviseras och bli ännu bättre.

ARBETSUPPGIFTER
I supportgruppen finns idag två kollegor och tillsammans arbetar ni även nära produktägarna och de andra i teamet.

I rollen kommer du till exempel att:
- Göra felsökning och felanalys av tekniska fel

- Dokumentera och följa upp kundärenden

- Proaktivt arbeta för att bygga bort vanligt förekommande fel i dialog med produktägarna

- Kravställa kring systemstöd för kontinuerlig hantering av kundärenden

Du välkomnas till en dynamisk och ständigt föränderlig bransch och erbjuds en öppen och stimulerande arbetsplats med kollegor som alla delar en passion för att utveckla pedagogiska läromedel av hög kvalitet. Företaget har just påbörjat resan med att transformera sina produkter in i en digital värld, vill du vara med?

VI SÖKER DIG SOM
- Har en bred IT-kunskap och kan hantera enklare frågeställningar i SQL och göra felsökningar i källkoden för exempelvis HTML och Javascript.

- Trivs med att jobba mot kund och har ett stort tekniskt intresse

- Har något års erfarenhet av teknisk support sedan innan

Det är meriterande om du har någon teknisk utbildning. Förståelse för PHP, Java, C# och XML är också en stor fördel i tjänsten.

Som person är du duktig på att hantera kunder och gillar att analysera och undersöka felet när något inte fungerar. Du kan hantera en högre arbetsbeslastning utan att kvaliteten på arbetet påverkas. Vidare är du självgående i arbetet och kan driva dina egna projekt och arbeta proaktivt inom ditt område. Då det är en supportroll är det viktigt att du trivs med kundkontakter och är mån om att ge bra service.

Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

START: 1 augusti

OMFATTNING: Heltid, tillsvidare

UPPSKATTAD ARBETSTID: kontorstider

ANNONSID: 14947501

PLATS: Kungsholmen

KONTAKT: Rekryteringskonsult: Maria Eliasson, Rekryteringadministratör: Lina Andersson, 08-522 589 29.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer (http://www.academicwork.se/pul)

OM FÖRETAGET
www.sanomautbildning.se och www.sanoma.com

Kontaktpersoner på detta företaget

Konsultchef Hedvig Svärd

Konsultchef Elin Jacobsson

Konsultchef Kim Ericsson
08-56 24 67 29
Konsultchef Sara Frykedal

Konsultchef Amanda Uvemo

Konsultchef Amanda Uvemo
08-52 25 4904
Konsultchef Jesper Gustafsson

Konsultchef Stefanie Olsson
08 522 576 90 0736 44 41 62
Rekryteringskonsult Jonna Ström

Konsultchef Freja Birkhammar
08-56246735

Sammanfattning

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM

Postadress

Lindstedtsvägen 24
STOCKHOLM, 11428

Liknande jobb


3 april 2024

3 april 2024

Supporttekniker

Supporttekniker

3 april 2024

3 april 2024