Telefonsjuksköterska

Telefonsjuksköterska

Arbetsbeskrivning

1177 Vårdguiden på telefon

Vill du göra skillnad - på ett hållbart sätt och i livsviktiga frågor?

Om du trivs med att arbeta:
• i en rådgivande roll
• nära patienter och medarbetare
• med både stora och små frågor,
då kan du vara vår nästa kollega.

Det här är du
Med din kompetens och ditt engagemang tar du en självklar roll i vårt team och du älskar att lösa problem samt skapa mervärde för våra patienter. Som person är du noggrann, kommunikativ och serviceinriktad. Vi ser också framför oss att du har god datavana och önskvärt att du tidigare har arbetat med rådgivning.

Du som söker är legitimerad sjuksköterska med vårderfarenhet.

Det här är vi
Hos oss får du många härliga, kompetenta kollegor och engagerade och närvarande chefer. Vi ger dig möjlighet att växa professionellt och du får arbeta i en kreativ miljö där vi lär av varandra och utvecklas inom Sveriges viktigaste jobb. Se hur dina framtida kollegor jobbar här (https://www.youtube.com/watch?v=GSX8HPEcbys).

Vi lever i en föränderlig värld med höga krav. För oss är det därför viktigt att se till hela människan.

Det här får du arbeta med
En av våra viktigaste uppgifter är att möta kraven från ett allt mer digitaliserat samhälle. Här kommer du spela en viktig roll med att ge telefonrådgivning för varierande patientgrupper med olika behov. Arbetets karaktär skapar en naturlig miljö för ständigt lärande och kompetensutveckling.

Vidare kommer du att arbeta med att

• Lyssna, analysera och motivera
• Rådgivning och dokumentation


Vi strävar alltid efter hög kvalitet i vår rådgivning och du kommer ha en viktig roll i att kontinuerligt förbättra och utveckla verksamheten.

Som sjuksköterska hos oss får du alltid en individuellt anpassad och gedigen introduktion i vårt arbetssätt under de första veckorna, oavsett tidigare erfarenhet. För att säkra kvaliteten har vi kontinuerlig utbildning för alla anställda.

Dina egenskaper och kompetenser
Du är orädd, gillar ansvar och har ett eget driv som tar saker framåt. Du har lätt för att skapa relationer som ger förutsättningar för erfarenhetsutbyte och arbetsglädje. Vi tror också att du är flexibel, strukturerad och trivs med att arbeta nära både människan och tekniken.

Så här gör du om du är intresserad
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med placering i Nässjö. Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 21/11 men sök gärna redan idag!

I denna rekryteringsprocess tillämpas ett löpande urval vilket innebär att tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdag.

Vill du veta mer? Kontakta verksamhetschef Anna-Lena Krohn, 076-1183631, anna-lena.krohn@rjl.se (http://mailto:anna-lena.krohn@rjl.se/)


Verksamhetsstöd och service är Region Jönköpings läns spjutspetsar på stöd och service. Det ger oss förmånen att få arbeta med sådant som skapar verkligt värde för våra kunder – regionens medarbetare patienter och besökare.
Vi samlar runt 1 000 medarbetare - alla med viktiga kompetenser - inom 14 områden och nästan 100 befattningar.Våra områden har vitt skilda uppdrag men alla förenas vi i viljan att göra det bästa för våra kunder. Att värna om våra egna medarbetare för att de ska trivas är också centralt.Läs mer på Region Jönköpings läns webbplats Verksamhetsstöd och service som arbetsplats

Artiklar i detta ämnet

  1. Sjukskrivningsepidemi i Sverige

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 3 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 november 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb


16 januari 2022

16 januari 2022