Transportkoordinator för uppdrag hos global fordonskund i Eskilstuna!

Transportkoordinator för uppdrag hos global fordonskund i Eskilstuna!

Arbetsbeskrivning

Är du service-minded med ett intresse för transport och logistik? Vi söker just nu en Transportkoordinator för spännande konsultuppdrag hos vår fordonskund i Eskilstuna! Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, skicka därför din ansökan redan idag!

Om tjänsten
I rollen som Transportkoordinator kommer du vara länken mellan transportör, godsterminal och godsmottagare. Du kommer säkra att godsen ankommer till rätt plats och vid rätt tidpunkt. Vidare kommer du vara en central kontaktpunkt för hantering av dagliga krav från varuterminaler och godsmottagare.

Förekommande arbetsuppgifter
• Säkra exportleverans till slutmottagare över hela världen
• Hantera fraktdokument och tullklarering
• Agera transportkontakt
• Hantera transportens operativa problem utifrån varumottagares önskemål
• Identifiera och eliminera avfall i processerna (kontinuerlig förbättring)
• Proaktivt identifiera och hantera driftsavvikelser, samt informera godsmottagare
• Delta i och/eller driva problemlösningsaktiviteter.

Vem är du?
Till rollen som Transportkoordinator söker vi dig med relevant utbildning samt tidigare erfarenhet inom liknande yrkesroll. Du har flytande kunskaper i både svenska och engelska och besitter god kommunikationsförmåga i både tal och skrift. Vidare har du goda kunskaper inom Microsoft Office och SAP samtidigt som du har tidigare erfarenhet av ISF-arkivering.

Som person är du välorganiserad, strukturerad, flexibel och handlingskraftig med analytiska färdigheter som trivs att arbeta med problemlösning och gärna tar egna initiativ om det behövs. Vidare är du serviceinriktad och en riktig lagspelare.

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg

Katerina Avraam

Anna Pernås

Linda Axäng

Anna-Karin Skoog

Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Örebro AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juni 2022
  • Ansök senast: 7 juli 2022

Besöksadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr, Örebro
None

Postadress

Rudbecksgatan 7, 6 tr
Örebro, 70211

Liknande jobb


Supply Chain Support

Supply Chain Support

26 april 2024

Shipping and Sales Coordinator

Shipping and Sales Coordinator

24 april 2024