Transportplanerare med chefsansvar

Arbetsbeskrivning

På Södra startar allt i skogen. Där lägger vi grunden för en global skogsindustri med över 3 600 medarbetare. Tillsammans upptäcker, utmanar och utvecklar vi dagligen de möjligheter skogen ger. En förnybar råvara och ett hållbart kretslopp hela vägen från frö till slutprodukt. Det är så vi bygger relationer och långsiktig framgång.

Södra Wood söker transportplanerare med chefsansvar till vårt kund- och transportservicecenter i Ronneby

Vår vision är att vi ska visa vägen när det gäller god service i vår bransch. Den nybildade avdelningen kund- och transportservicecenter står inför en utmanande förändringsresa mot vår vision. Nu söker vi en coachande teamledare som delvis kommer att delta i det operativa arbetet i rollen som transportplanerare.

Dina arbetsuppgifter

Som chef för vårt kund- och transportservicecenter i Ronneby är ditt uppdrag att säkerställa att vi arbetar mot våra uppsatta mål. Tillsammans med teamet tar du ansvar för hög effektivitet och god service. I din roll som chef innebär det att du aktivt jobbar med att coacha dina medarbetare, säkerställa deras kompetens, genomföra utvecklingssamtal och ansvara för arbetsmiljöfrågor. Du kommer att arbeta i nära samarbete med den övergripande chefen för våra två kund- och transportservicecenter varav ett är placerat i Ronneby och ett i Långasjö.

I rollen som transportplanerare kommer du att arbeta med transportplanering av slingtransporter med hjälp av modern programvara för ruttoptimering. Som transportplanerare ansvarar du för bevakning, styrning och beställning av färdiga produkter internt såväl som externt. Detta innebär att du säkerställer lagertillgänglighet genom att beställa rätt kvalitet och kvantitet vid rätt tidpunkt. Du kommer dagligen ha kontakt med våra leverantörer interna som externa och du jobbar kontinuerligt med att utveckla den befintliga logistikverksamheten.

Din erfarenhet

Vi söker dig som håller hög kvalitet på din arbetsinsats med integritet. Då rollen har många interna och externa gränsytor förutsätter vi att du har god samarbetsförmåga och känsla för vad som för arbetet mellan människor framåt.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Ditt goda ledarskap präglas av delaktighet och förmågan att utveckla dina medarbetare. I ditt uppdrag att driva förändring vågar du bryta mönster, utmana organisationen och se till nya lösningar för att kunna anpassa och förbereda verksamheten för att möta nya krav. Detta kräver att du kan se sakers långsiktiga betydelse och vidare konsekvenser. Det kräver även att du är strukturerad och har förmågan att se sammanhang och kan prioritera rätt frågor.

Du är en erfaren ledare med logistikbakgrund och kunskap inom order- och transportprocesser från tillverkande verksamhet, gärna från träindustri.

Eftersom vi arbetar både på en svensk och en internationell marknad är din förmåga att kommunicera på alla nivåer på både engelska och svenska av stor vikt. Vi ser gärna att du har en högskoleutbildning eller förvärvad jämförbar utbildning eller erfarenhet.

Din arbetsgivare Södra

Medarbetare som trivs och visar ett stort engagemang är avgörande för vår framgång. Vi försöker därför på många sätt skapa goda och stimulerande arbetsförhållanden och en central del i detta är att jobba för en frisk och säker arbetsplats.

Vi vill att våra medarbetare ska må bra och erbjuder därför bland annat fri företagshälsovård, friskvårdsbidrag och sjukförsäkring till våra medarbetare.

I vår organisation ges du förutsättningar att utvecklas, genom såväl företagsinterna som externa utbildningar, produktivitetsarbete och möjlighet att delta i.

Södra strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en organisatorisk styrka. Vi välkomnar därför sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. olika projekt.

Placering

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med placering i Ronneby .

Tillträde sker enligt överenskommelse.

Vill du veta mer?

För mer information om tjänsten, kontakta kund- och transportservicecenterchef Peter Fransson, på tfn 0470-857 86.

Hoppas vi hörs snart. Ansök via länken nedan senast den 2 oktober 2016.

I den här rekryteringen arbetar vi med löpande urval. Vi tar inte emot ansökningar via brev eller e-post.

Följ oss gärna på Facebook , #jobbapåsödra

Vi undanber oss vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringstjänster i samband med den här annonsen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anette Andersson

HR-avdelningen

Åsa Svensson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Södra Wood Växjö
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 20 september 2016

Besöksadress

Södra Skogsuddevägen 40 351 89 Växjö
None

Postadress

351 89 Växjö
Växjö, 35189

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023