Transportplanerare till Pilängen, Örebro

Transportplanerare till Pilängen, Örebro

Arbetsbeskrivning

Är du en strukturerad och driven administratör med god förmåga att planera, förhandla och vill ha ett bra kapacitetsutnyttjande? Bra! Då är du eventuellt vår nya transportplanerare.

Kesko går en spännande framtid till mötes och söker nu en transportplanerare som är noggrann, kostnadsmedveten och har fokus på att hitta bra lösningar för våra transporter i rätt tid, till rätt plats, och med bra kapacitetsutnyttjande i transportflödet.

På ett övergripande plan är vi på Kesko just nu inne i ett väldigt intressant skede, både för företaget och varumärket. Som helägt dotterbolag till internationella handelskoncernen Kesko – med verksamhet i Norden, Baltikum och Polen – har vi som mål att bli nummer ett för hemmafixare och proffs inom bygg och renovering.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Kesko tillämpar provanställning på alla tillsvidaretjänster.

Dina arbetsuppgifter & ansvarsområden

I rollen som transportplanerare kommer du att vara ansvarig för att boka rätt resurser till våra transportörer på daglig nivå samt besluta om den mest kostnadseffektiva transportlösningen på ordernivå för Kesko så att den blir så effektiv, lönsam och miljövänlig som möjligt.

Du planerar, genomför och följer upp dagliga uppgifter inom ansvarsområdet med fokus på att nå ställda mål, samt att de dagliga uppgifterna utförs i enlighet med Keskos policys, riktlinjer, värderingar, rutiner och metoder, liksom i enlighet med företagets miljö- och kvalitetskrav.

Du har daglig kontakt med våra försäljnings- och logistikavdelningar, samt med transportörer/åkerier i transportfrågor. Du bokar och planerar transporter samt gör uppföljning av kapacitetsutnyttjande. Du deltar i förbättringsarbete och utvecklar arbetssätt och rutiner inom transport/logistik, så att vi stödjer Keskos mål att vara ett företag med starkt miljö- och kostnadsmedvetande.

Varför Kesko?
Hos Kesko fokuserar vi på människan – oavsett om det handlar om kunder, medarbetare eller partners. Bygg och renovering handlar om förtroende – och med kunskap, rätt sortiment och bra service möter vi kunderna på deras villkor för att ta deras projekt framåt. Vi värdesätter därför det personliga engagemanget hos våra medarbetare extra mycket, då vi är övertygade om att det är just det som är nyckeln till goda och hållbara relationer och affärer.

Vi är en trygg arbetsgivare med kollektivavtal där man blir del av en snabbväxande och framgångsrik organisation som kombinerar internationell storlek med lokal förankring.

Din profil
Vi ser gärna att du har flera års erfarenhet av transport- och fraktoptimering. Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska. Du är insatt i "transportekonomi" och har förståelse för hur fraktoptimering påverkar kostnader och resultat. Goda kunskaper i Officepaketet och har du minst minst ett års erfarenhet av Centiro eller motsvarande system så är det meriterande. Du har sinne för ordning och struktur och har ett systematiskt arbetssätt. Du är starkt kvalitetsmedveten och har ett noggrant arbetssätt i linje med företagets riktlinjer, policy och miljöledningssystem.

Då tempot på transportavdelningen är högt, så behöver du hålla många bollar i luften samtidigt och vara noggrann även vid hög arbetsbelastning.

Eftersom Kesko är en internationell koncern och då det är mycket kontakter med andra länder, främst Finland behöver du ha goda kunskaper i engelska. För oss är det viktigt att du står bakom Keskos värderingar, policys, riktlinjer och vår vision.

Om du står för viljan och förmågan, så står vi för möjligheten till en spännande och utvecklande framtid!

Ansökan
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag. Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Kesko tillämpar bakgrundskontroller som urvalskriterie och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Har du frågor är du välkommen att kontakta transportchef Peter Hanberg, se kontaktuppgifter nedan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Kesko Sverige äger och driver verksamheter inom bygg- och infrastruktur. Bygghandel för proffs och konsumenter, infrastruktur så som elnät, telenät och vatten- och avlopp. Våra varumärken är K-Bygg, K-Rauta och Onninen.

Vi finns över hela Sverige, från Storuman i norr till Malmö i söder. Idag är vi 1400 medarbetare och vi fortsätter att växa.

Kesko Sverige är ett helägt dotterbolag till den finska koncernen K-Group som driver dagligvaruhandel, bilhandel samt bygg- och teknisk handel. K-Group har 45 000 anställda med verksamhet i 8 länder.

Alla vi som arbetar inom Kesko Sverige har ett gemensamt mål: att bli nr 1 i Sverige inom bygg- och infrastruktur och branschens mest attraktiva arbetsgivare. Besök vår hemsida: https://www.k-rauta.se/

Kontaktpersoner på detta företaget

B2B Direktör Stefan Pageryd
(+46) 070-431 69 50

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kesko
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 augusti 2021
  • Ansök senast: 13 september 2021

Besöksadress

Västberga Allé 50, 126 50 Hägersten
None

Postadress

Box 1035
Kista, 16421

Liknande jobb


13 oktober 2023

Distributionskoordinator

Distributionskoordinator

5 oktober 2023