Trygghetssamordnare till Norrmalms stadsdelsförvaltning

Trygghetssamordnare till Norrmalms stadsdelsförvaltning

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Norrmalms stadsdelsområde har drygt 70 000 invånare. I stadsdelsområdet ingår förutom Norrmalm och Vasastan även den nya stadsdelen Hagastaden där bostäder, parkområden, handel, life science med världsledande forskning och avancerad vård växer fram. Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder dig en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans arbetar för att ge stockholmarna de bästa verksamheterna.



Norrmalms stadsdelsförvaltning som arbetsplats

Din arbetsplats kommer att vara på förvaltningens huvudkontor som ligger på S.

t Eriksgatan 117 nära Odenplans station och Hagastaden. Tjänsten är placerad inom avdelningen för administration och prevention. Avdelningen ansvarar för nämndesekretariat, registratur, akriv, It och telefoni samt trygghets- och säkerhetsfrågor men även preventionsfrågor och samhällsvägledning till nyanlända. Avdelningen har även ett övergripande uppdrag att leda och stödja verksamhetsavdelningarna i arbetet med frågor inom HR, ekonomi och lokal samt upphandling och inköp. 

Rollen som trygghetssamordnare

I rollen som trygghetssamordnare kommer du ha ett övergripande ansvar för trygghetsfrågor på Norrmalms stadsdelsförvaltning. Du arbetar strategiskt och stöttar samtliga verksamheter inom Norrmalms stadsdelsförvaltning i trygghetsrelaterade frågor. I rollen ingår utrednings- och analysarbete som innebär en stor del sammanställningar och tjänsteutlåtande i skrift. I arbetet ingår att bistå förvaltningens säkerhetssamordnare i förvaltningens säkerhetsarbete samt att vara en del av förvaltningens krisledning.

I arbetsuppgifterna ingår även att:

- leda platssamverkansfrågor med fokus på näringslivet och platsaktivering
- kartläggning av platser ur ett trygghetsperspektiv
- ansvara för samverkan med polismyndigheten
- hålla i utbildningar, workshops och agera stadsdelens representant i olika nätverk.

Dina erfarenheter och kompetenser

För att lyckas i rollen ser vi du har:

- relevant högskoleutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som kan bedömas likvärdig
- arbetat minst 2-3 år med strategiskt och operativt trygghetsarbete
- vana av att samverka och samordna, gärna inom kommunal verksamhet
- goda kunskaper om de svenska lagar, regler och föreskrifter som gäller inom det direkta ansvarsområdet
- mycket god förmåga att uttrycka dig väl i svenska språket såväl i tal som i skrift.

För att lyckas i rollen

Du har en strategisk och analytisk förmåga för att driva långsiktiga utvecklingsfrågor inom området. Du är lyhörd, kommunikativ och har mycket god samarbetsförmåga för att kunna stödja verksamheten. Du har god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och är van problemlösare. Som person är du trygg och stabil i din yrkesroll och skapar förtroende.

Vi lägger stor vikt vid ditt engagemang och personliga egenskaper vid urvalet.

På grund av den pågående coronapandemin har mycket av arbetet bedrivits med hjälp av digitala verktyg och det är viktigt att du känner dig bekväm med att arbeta digitalt.

Vad vi erbjuder

Norrmalms stadsdelsförvaltning erbjuder: intressanta arbetsuppgifter som berör många människors vardag, huvudkontor i Stockholms innerstad, en arbetsplats med fokus på utveckling och samverkan, ett bra arbetsklimat och en god arbetsmiljö, subventionerad friskvård, goda förutsättningar att kombinera privatliv och arbetsliv, flextid och möjlighet till semesterväxling.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Kvalitetstekniker

3 maj 2024