Tysktalande administratör/kundsupport

Arbetsbeskrivning

Vårt uppdrag:

För en rekrytering till en av våra kunder söker vi en tysktalande kundsupportmedarbetare/administratör. Vår kund sitter i City och verkar inom en kreativ marknad med inriktning mot design, färg och form. Tjänsten skall tillsättas så snart som möjligt och är en rekrytering direkt till vår kund.

Arbetsuppgifter:

I rollen som administratör/kundsupport kommer du främst arbeta mot den tyska marknaden men även mot den svenska. Via inkommande samtal kommer du bearbeta både befintliga och nya kunder. Du kommer svara på kunder och distributörers frågor via mail och telefon, säkerställa administrationen kring orderprocessen, uppdatera prislistor, upprätta avtal, arbeta fram kalkylunderlag för produkterna, skriva offerter och stötta säljare med administrativa uppgifter.

Tillsammans med 2 andra kollegor kommer du säkerställa att kunderna får bra och snabb service samt utveckla försäljningen av kundens produkter.

Din bakgrund:

Vi söker dig som är du nyutexad akademiker inom t ex industriell design eller liknande eller har en ekonomisk utbildning och vill utvecklas vidare i ett intressant företag. Alternativt har du arbetat med kundsupport/kundtjänst tidigare. Du är duktig på matte då en hel del uträkningar och offertskrivningar ingår i rollen Det är ett krav att du är flytande i tyska i såväl tal som skrift, samt har mycket goda kunskaper både i engelska och svenska i tal och skrift. Som person har du en hög servicegrad, är flexibel, har lätt för att samarbeta och har en prestigelös attityd. Du har ett allmänt intresse för färg, form, design och arkitektur.

Bemanning med personligt engagemang:

Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Kontaktpersoner på detta företaget

Pernilla Molin
08 545 28 302
Helena Elvin Guillemain
08-545 28 305
Lisa Karbelius
08-545 28 303
Helena Elvin Guillemain
08 545 28 305
Helena Elvin Guillemain
08-54528305
Pernilla Molin
08-545 28 302
Lisa Karbelius
08-545 283 03
Pernilla Molin
08-54528302
Lisa Karbelius
08-54528303
Helena Elvin Guillemain
0854528305

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Avanzera Bemanning AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 11 mars 2015

Besöksadress

Box 853, Stockholm
None

Postadress

Box 853
Stockholm, 10137

Liknande jobb


adminstrativ assistent

adminstrativ assistent

15 juni 2024

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

Projektkoordinator kompetensförsörjning, Socialförvaltningen centrum

14 juni 2024