OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Avdelningen för industriell marknadsföring, e-handel och logistik erbjuder kurser inom såväl grundutbildning som forskarutbildning avseende marknadsföring, e-handel, internationell affärsverksamhet och logistik. Våra kurser ingår i ett flertal program inom både civilingenjörsutbildningar och ekonomutbildningar vid Luleå tekniska universitet. Forskningen på avdelningen är huvudsakligen inriktad mot e-handel, e-förvaltning, B2B-marknadsföring, tjänstemarknadsföring, internationell marknadsföring, supply chain management och logistik.
Ämnesbeskrivning: Forskarutbildningsämnet Elektronisk handel är inriktat mot marknadsrymd (marketspace) och fokuserar på köpprocessen och säljprocessen, samt utbyte av tjänster och information via datornätverk såsom Internet, intranät och extranät
Arbetsuppgifter: Universitetslektorn ansvarar för att utveckla och genomföra kurser på såväl grundläggande som avancerad nivå i e-handel och marknadsföring. Undervisningen sker till stor del på engelska. I arbetsuppgifterna ingår även handledning av studenter på olika nivåer samt egen forskning. Tjänsten innebär att lektorn förväntas att aktivt delta i och utföra forskning inom e-handel, samt aktivt söka externa forskningsmedel till ämnet och till forskningsprogram som kan ske i samarbete med övriga avdelningar vid universitetet och/eller externa samarbetspartner. Möjlighet till kompetensutveckling finns.
Behörig att anställas som universitetslektor är den som dels har avlagt doktorsexamen eller har motsvarande vetenskaplig kompetens eller har någon annan yrkesskicklighet som är av betydelse med hänsyn tagen till anställningens ämnesinnehåll och de arbetsuppgifter som skall ingå i anställningen, dels har genomgått högskolepedagogisk utbildning eller på annat sätt förvärvat motsvarande kunskaper, samt visat pedagogisk skicklighet. Lika stor omsorg ägnas åt prövningen av den pedagogiska skickligheten som prövningen av andra behörighetsgrundande förhållanden enligt ovan.
(Ur Högskoleförordningen 4:7)
För befattningen tillämpas följande bedömningsgrunder:
Vetenskaplig skicklighet
- Intyg på doktorsexamen
- Dokumenterade vetenskapliga arbeten
Pedagogisk skicklighet
- Genomgången högskolepedagogisk utbildning omfattande minst fem poäng
- Dokumenterad pedagogisk erfarenhet
- Dokumenterade resultat av pedagogiska insatser, till exempel utvärderingar
Övriga bedömningsgrunder (viktas i fallande ordning):
- Dokumenterad erfarenhet av forskning inom e-förvaltning
- Dokumenterad erfarenhet av att arbeta med ansökningar om externa forskningsmedel -
- Dokumenterad erfarenhet av undervisning i marknadsföring