Upphandlare till Arbetsförmedlingens Upphandlingsavdelning

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Det är en förlust varje dag en människa vill och kan arbeta utan att ha ett jobb att gå till inte bara för den enskilde, utan även för den arbetsgivare som har potential att växa om de hittar rätt person. Det har Sverige inte råd med. Att arbeta på Arbetsförmedlingen är att göra skillnad. Oavsett om du är arbetsförmedlare eller upphandlare handlar din uppgift om att ge arbetssökande stöd och inspiration på väg till ett nytt jobb och att hjälpa arbetsgivare att hitta arbetskraft.Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se    Arbetsförmedlingen har en centraliserad Upphandlingsavdelning som strävar mot en modern organisation för strategisk offentlig upphandling och inköp. Vi har nu behov att rekrytera 1-3 upphandlare med placering i Stockholm och/eller Östersund.

Upphandlingsavdelningens ansvarsområde omfattar Arbetsförmedlingens samtliga upphandlingar och stegvis även allt operativt inköp. Genom kvalitetssäkrade processer för strategisk upphandling säkerställs att det finns ändamålsenliga och användbara avtal för inköp av varor och tjänster inom myndigheten. Vi tillhandahåller kvalificerat stöd i behovsanalyser, nyttoanalyser och kravformulering. Avdelningen består av två upphandlingsenheter och en sektion för operativt inköp, totalt ca 50 medarbetare varav 25 är upphandlare. Upphandlingsenheterna upphandlar tjänster till arbetssökande samt varor och tjänster för myndighetens behov. Den totala omsättningen på anskaffningar av varor och tjänster uppgår årligen till ca 5 miljarder kronor. Vårt uppdrag innebär ett mycket brett spektrum av kvalificerade upphandlingar. Vi arbetar på uppdrag av myndighetens samtliga avdelningar och är rådgivande vid avrop och anskaffningsfrågor. Utmaningarna är stora men också möjligheterna att utvecklas och göra en skillnad i Arbetsförmedlingens totala uppdrag.

Arbetsuppgifter Som upphandlare genomför du självständigt upphandlingar samt konkurrensutsätter från befintliga ramavtal. Du arbetar ofta under projektliknande former på uppdrag av Arbetsförmedlingens olika avdelningar. Det innebär att du själv leder upphandlingsprojekt och genomför upphandlingarna. Du ingår i projektgrupper bestående av beställare, kravställare och sakansvariga samtansvarar för upphandlingsprocessen som helhet. Som upphandlare ger du också vägledning och förklarar regelverk/rutiner både per telefon och vid möten för verksamheten.

Kvalifikationer: Du har högskoleutbildning inom relevant område alternativt en YH-utbildning inom Upphandling eller Inköp. Du har arbetat med upphandlingsrelaterade frågor som t ex att göra avrop, upprätta och tolka avtal

Meriterande erfarenheter: Praktisk erfarenhet av projektledning och processinriktat arbete

Erfarenhet av förhandling, uppföljning av avtal/upphandlingar och strategiskt arbete med upphandlings-/inköpsfrågor

Erfarenhet av upphandlings- eller inköpsarbete inom offentlig sektor

Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet

Erfarenhet av arbete i TendSign

Personliga egenskaper

Det krävs att du har god kommunikativ och analytisk förmåga och mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift. En mycket stor del av arbetstiden innebär självständigt arbete, därför är det viktigt att du är drivande och strukturerad i ditt arbete

Du är förtroendeingivande, noggrann och är bra på att planera och strukturera ditt arbete. Du är självgående, en utpräglat ansvarstagande person och vi värdesätter integritet, lojalitet, samarbetsförmåga och serviceinriktning

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet

Övrigt Tillsvidareanställning på heltid (sex månaders provanställning). Tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort: Östersund.

Ansökan Välkommen med din ansökan märkt Af-2016/0006 6204 senast 25 maj. Ansök elektroniskt via vårt rekryteringssystem. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet och gärna inskannade dokument som styrker krav på utbildning, arbetserfarenhet som är gällande för denna rekrytering.


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 12 maj 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Anbudsspecialist | Lyreco | Borås

Anbudsspecialist | Lyreco | Borås

17 juni 2024

15 juni 2024

Erfaren upphandlare till myndighet i Gävle

Erfaren upphandlare till myndighet i Gävle

14 juni 2024