OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tekniska avdelningen Räddningstjänsten Storgöteborg står för trygghet, säkerhet och omtanke. Vi är Sveriges största räddningstjänstförbund med ca 900 anställda med en omslutning på drygt 500 mkr. Vi svarar för räddningstjänst och förebyggande skydd i våra sex medlemskommuner Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Härryda, Lerum och Partille. Verksamheten är organiserad som kommunalförbund. Arbetsuppgifter Du kommer att arbeta direkt under chefen för tekniska avdelningen och ansvara för räddningstjänstförbundets samlade inköps-/upphandlingsfunktion. En stor del av upphandlingarna avser fordon, beklädnad, brandmateriel och byggentreprenader. Du kommer tillsammans med egen personal arbeta nära våra interna beställares utvecklings- och projektgrupper under hela upphandlingsprocessen. Du har för egen sektion, verksamhets- budget- samt personalansvar. I Din roll kommer Du att agera som internkonsult gentemot de olika verksamheterna. Du har en rådgivande funktion samtidigt som Du ansvarar för att genomförandet av enskilda upphandlingar samt att upphandling av ramavtal sker helt enligt LOU. Inköpsfunktionen arbetar med ständiga förbättringar. För rätt person finns stora möjligheter i att vara med och utveckla upphandlingsprocesserna, ta fram regelverk samt att hitta nya sätt att förmedla kunskap ut i organisationen. I Din roll som internkonsult avseende upphandling kommer Du att vara lite av spindeln i nätet där det periodvis kan vara ett högt tempo. I Ditt arbete ingår även omfattande diarieföring och dokumentation samt uppdatering av upphandlingsinformation på intern hemsida. Kvalifikationer Vi söker Dig som har mångårig erfarenhet av upphandling inom offentlig sektor. Du har en akademisk utbildning i botten eller gymnasiekompetens med påbyggnad där lämplig inriktning kan vara ekonomi med offentlig upphandling samt avtals- och entreprenadjuridik. Meriterande är kunskaper från teknik-, fordons- och materielupphandlingar. Du skall vara väl förtrogen med LOU. Det är viktigt att du som person är noggrann och trygg i din roll som upphandlare/arbetsledare. Du skall ha pedagogisk förmåga och på ett positivt sätt kunna samarbeta i team med personer från skilda verksamheter och från skilda personalgrupper inom räddningstjänsten. Dina personliga egenskaper är av stor vikt då Du arbetar i en tydlig konsultroll vilket ställer krav på att Du är lyhörd och ödmjuk samtidigt som Du tillför kompetens och tar en aktiv roll i utvecklingen av upphandlingsprocesserna. Övriga info Räddningstjänsten Storgöteborg eftersträvar, vid all rekrytering, ökad mångfald för att bättre spegla samhället i stort. Upplysningar Registrera ditt CV och ett personligt brev. Intervjuer sker löpande, så skicka din ansökan snarast, dock senast den 7 december 2007.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Anna Holmberg Björk
031-365 66 12