Utredare

Arbetsbeskrivning

Burlövs kommun
Den kreativa mötesplatsen för boende, näringsliv, utveckling och kultur.

I Burlövs kommun arbetar vi alla utifrån en värdegrund där vi ger ett gott bemötande till varandra och de personer som vi möter i vårt arbete. Vi möter varandra på ett likvärdigt sätt som präglas av respekt, vänlighet och förståelse för varandras olikheter. Vi ger en god service till våra medborgare på ett professionellt sätt, där dialogen lägger grunden till förbättringar i våra verksamheter och vårt arbete.

Vårt uppdrag är att ge service till kommunens invånare och göra det med hög kvalitet.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är nyinrättad och tillsammans formar vi innehållet. Den är placerad centralt på kommunledningskontoret och kommer att tillhöra kansliavdelningen.

Arbetet omfattar att självständigt bedriva kvalificerade utredningar, bereda ärenden, skriva remissyttranden m.m.
Arbetet innebär att sätta sig in i nya områden och frågeställningar, identifiera och analysera problem, dra slutsatser och föreslå åtgärder. En betydande del av arbetet är att förmedla resultatet på ett strukturerat, tydligt och tillgängligt sätt, både i form av skriftliga dokument och i muntliga presentationer.

Tjänsten kan även till exempel komma att omfatta uppföljning av intern kontroll för kommunstyrelsens verksamheter, övergripande ansvar för delegationsordningar och författningssamling samt sekreterarskap i något/några politiska organ.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med följande kvalifikationer:

Formella kvalifikationer
• universitetsutbildning inom juridik, statsvetenskap eller motsvarande
• djupa kunskaper om och minst 5 års dokumenterad erfarenhet av utredningsarbete
• god kännedom avseende lagstiftning kopplad till offentlig verksamhet
• erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet

Personliga egenskaper
• förmåga att förstå sammanhang och utifrån stor och komplex informationsmängd analy-sera och sammanfatta det som är viktigt för verksamheten
• god stilistisk och pedagogisk förmåga
• prestigelöshet
• uppdragsfokus
• förmåga till initiativtagande och ett självgående arbetsätt

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Burlövs kommun strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka. Vi välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Burlövs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anna Mauléon
040-439606
Facklig företrädare kan nås via kommunens växel
040-43 90 00
Kommunchef Carin Hillåker

Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolpsykolog Sara Bergman
040-43 94 48
Samordnare Marie-Louise Hasselgren
040-43 91 51
Förvaltningschef Anders Öhlin
040-43 91 88
Skolbibliotekarie Nevin Semovski

Utvecklingsledare Sandra Tauberman
040-43 92 92
Badchef Jonny Olsson
040-439353

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Burlövs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse .
  • Publicerat: 5 juli 2016

Besöksadress

23221 ARLÖV
None

Postadress

Box 53
ARLÖV, 23221

Liknande jobb


Regelhandläggare till process- och regelenheten

Regelhandläggare till process- och regelenheten

23 april 2024

20 april 2024

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

Forskningssamordnare till centrum för forskning och utveckling

18 april 2024