OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
CENTRUM är en av 21 stadsdelsförvaltningar i Göteborg. Förvaltningen styrs av en politisk nämnd och vårt uppdrag är att ge viss kommunal service till Centrums 54 000 invånare. Vår verksamhet är indelad i tre verksamhetsområden: Förskola, skola och bibliotek. Individ- och familjeomsorg samt insatser för personer med funktionshinder. Äldreomsorg och hemsjukvård. "Ett bra liv för alla människor i Centrum" är vår vision. Vi strävar hela tiden efter att utveckla våra verksamheter. I detta arbete utgår vi från våra brukare och invånare men även från dem som besöker vår stadsdel. Förvaltningens totala budget omsluter cirka 1,5 miljarder kronor. Vi har drygt 2 000 anställda och i vår förvaltning satsar vi på hälsofrämjande insatser för våra medarbetare. I rekryteringsprocessen vill vi ta tillvara de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald kan tillföra våra verksamheter. ARBETSUPPGIFTER Som utredare kommer du att arbeta med uppföljning och tillsyn av äldreboende som drivs i privat regi. Som utredare arbetar du nära de boende, anhöriga, biståndshandläggare och entreprenörer. Du bör ha god samarbetsförmåga, förmåga att arbeta självständigt och vara intresserad av att arbeta med människor. KVALIFIKATIONER Vi söker Dig som har lämplig högskoleutbildning tex. social omsorg eller socionom programmet. Vi förutsätter att Du har goda kunskaper om gällade lagstiftning, god förmåga att uttrycka Dig i tal och skrift. Erfarenhet är meriterande. Intresse och engagemang av att värna om en god äldreomsorg.