Utredare till samhällsbyggnadsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling – för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt – rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare. Vill du vara med?



Samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar för att skapa ett långsiktigt hållbart Katrineholm. Verksamheten inom förvaltningen omfattar bl.a. näringslivs-, bygglov-, plan-, trafik- och miljöfrågor.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad på förvaltningens strategiska avdelning, som arbetar med långsiktiga frågor så som markförsörjning, infrastruktur, miljö, energi med mera.

Som utredare arbetar du framförallt med utredningar, utvärderingar och analyser inom samhällsbyggnadsområdet. Du skall medverka till att ta fram verksamhetsstatistik, analysera öppna jämförelser och föreslå förbättringar, samt ge stöd och råd till förvaltningens chefer i deras eget uppföljningsarbete. Arbetet innebär insamling och analys av fakta för bl.a. sammanställning av underlag inför beslut i förvaltningsledning eller nämnd. Det innebär att du snabbt kan få sätta dig in i ett för dig nytt ämnesområde, vilket förutsätter en god förmåga att tolka sammanhang och utifrån stor informationsmängd sammanställa material utifrån fastställda tidsplaner.

Du kommer att samarbeta och samverka både med interna och externa aktörer.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en examen på högskolenivå med samhällsvetenskaplig inriktning, eller annan relevant högskole-/universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du bör ha flerårig dokumenterad erfarenhet av utrednings- och analysarbete.

Du kan arbeta självständigt och har förmåga att tänka analytiskt och ha ett strategiskt perspektiv på frågor. Rollen kräver även att du är strukturerad och har en god organisatorisk förmåga. Du är van att ha många kontakter i ditt arbete, du har god samarbetsförmåga och kan samverka med tjänstemän, förtroendevalda och andra aktörer på ett förtroendeingivande sätt. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.


ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Avdelningschef Eva Frykman
0150-576 61
Verksamhetscontroller Lisa Mossberg
0150-571 97
Reception samhällsbyggnadsförvaltningen
0150-577 00
Fackliga företrädare nås via kommunens växel
0150-570 00
Miljöinspektör Jenny Herbertsson
0150-576 65
nås via kommunens växel SACO/Naturvetareförbundet
0150-570 00
nås via kommunens växel Vision
0150-570 00
Expedition
0150-576 60
Planarkitekt Erik Bjelmrot
0150-571 96
Planarkitekt Marie Malmström
0150-571 88

Sammanfattning

Besöksadress

Fredsgatan 38 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


22 maj 2024

Analytiker (Säva)

Analytiker (Säva)

22 maj 2024

Lokalstrateg

22 maj 2024