Utvecklingsledare inom Vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Avesta 2020 – Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang.
År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Vi står inför stora utmaningar att organisera framtidens äldreomsorg till högsta kvalitet på det mest effektiva arbetssättet och resursanvändandet. Vi söker nu dig som vill vara med och arbeta med verksamheten in i framtiden.



ARBETSUPPGIFTER
Vi letar nu efter dig som vill vara med och arbeta upp en ny tjänst som utvecklingsledare inom Vård och Omsorg, direkt under vår Äldreomsorgschef.
I arbetet kommer det att ingå att ta fram rapporter, omvärldsbevakning och göra självständiga utredningar på uppdrag av Äldreomsorgschef, Medicinskt ansvarig sjuksköterska eller Myndighetschef. Du kommer i ditt arbete jobba med att hjälpa Äldreomsorgschefen och enhetscheferna ute i verksamheten samt delta på chefsträffar. Det kommer även ingå viss samordning av uppdrag, analysarbete och teknikutveckling. Du kommer att jobba med Äldreguiden och Öppna Jämförelser.
I ditt arbete kommer du arbeta nära Äldreomsorgschefen och enhetscheferna och du kommer att få delta i olika samverkansgrupper/arbetsgrupper både internt och externt. Samarbete kommer också finnas med förvaltningens övriga utredare och utvecklare.
I tjänsten kan det komma att ingå att vikariera för Äldreomsorgschefen.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

KVALIFIKATIONER
Vi söker efter dig som är strukturerad, kvalitetsmedveten och analytisk. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver processer vidare. Du tycker om att samarbeta med andra och lyssnar, kommunicerar och hittar vägar för samarbete. I arbetsuppgifterna med utredning bör du vara metodisk och noggrann. Och du måste tycka om att hela tiden hålla dig uppdaterad om nya regler och bestämmelser inom området. Ibland kan de uppstå snabba ändringar i arbetet, något påbörjat kan behöva justeras och det kräver att du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, snabbt kan ändra synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar.
Du uttrycker dig väl i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet från politiskt styrdverksamhet. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet från utrednings- och utvecklingsarbete samt att skriva t.ex. utredningar och sammanfattningar av material.

Du har en för tjänsten lämpligt akademisk utbildning, t.ex. inom samhällsvetenskap eller juridik.
Du har vana att arbeta med Word och Excel.

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva-Lena Ängskog-Koivisto
0226-64 54 00
Kommunal
0226-64 54 76, 64 54 46
Anna Holmqvist
0226 - 64 54 63
Harriet Gustafsson
0226 - 64 54 74
Eva Andersson

Enhetschef biståndshandläggare Birgitta Pettersson
0226-64 54 30
Sigyn Ögren Vision
0226-64 56 39
Enhetschef Anneli Andersson
0226-645620
Äldreomsorgschef Anna Nurmilehto
0226-64 58 59
Rekryterare Jessica Eriksson
0226-64 50 83

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård och omsorg, Avesta kommun Avesta
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal.
  • Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.
  • Publicerat: 30 april 2014

Besöksadress

77481
None

Postadress

None
Avesta, 77481

Liknande jobb


Handläggare till stabsenheten/ledningsstöd

Handläggare till stabsenheten/ledningsstöd

15 maj 2024

15 maj 2024