Verksamhetscontroller

Verksamhetscontroller

Arbetsbeskrivning

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra. Vill du veta mer om hur det är att jobba i Bodens kommun? Då kan du läsa mer här: www.boden.se/jobbaiboden

Med anledning av att en av våra Verksamhetscontrollers går vidare till annat arbete söker vi nu dennes ersättare. Tjänsten är placerad på Socialförvaltningen under enheten för förvaltningsadministration. Vill du vara delaktig i vårt kreativa och glada team med många olika kompetenser är du välkommen att söka tjänsten!



ARBETSUPPGIFTER
I arbetsuppgifterna ingår att arbeta med verksamhetsutveckling gentemot socialförvaltningens basverksamheter. I samverkan leda och genomföra analyser och uppföljningar för att identifiera förbättringsområden.

Ett tydligt fokus kommer att ligga på stötta förvaltningsledning och verksamhetschefer med styrning, granskning och uppföljning utifrån politiskt beslutad styrmodell och strategisk plan. Samverkan med kommunledningsförvaltningen i arbetet med delårsrapportering och årsredovisning gällande bl.a. analyser avseende måluppfyllelse, även kopplat till ekonomiska analyser med utgångspunkt i exempelvis benchmarking genom kostnad per brukare, öppna jämförelser eller annan offentlig statistik.

Uppföljning av nämndens internkontrollplan inklusive uppföljning av externa utförare inom vård och omsorg. Föredragningar för politisk ledning är en del i uppdraget.



KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med högskoleutbildning inom statsvetenskap eller civilekonom med genuint intresse för verksamhetsuppföljning, analyser och internkontroll. Meriterande är kännedom om socialtjänstens verksamheter. Du ska vara positiv, ha lätt för att kommunicera och vara föredragande. Kunna uttrycka dig väl i tal och skrift, vara noggrann och ha ambition till att bidra med hög servicenivå. Du ska kunna leda utvecklings- och förbättringsprojekt inom förvaltningen samt delta i kommunövergripande utvecklingsarbeten. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.


ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Inför rekryteringsarbetet har Bodens kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


Administrativ chef

Administrativ chef

30 maj 2024

Fastighetskonsult

Fastighetskonsult

29 maj 2024

Verksamhetsutvecklare inköp

29 maj 2024

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

Administratör för förbättringsarbete hos Stora Enso

28 maj 2024