Verksamhetscontroller, enheten Externa tjänster, Förmedlingsavdelningen

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Varje år sammanför vi på olika sätt tusentals arbetssökande med arbetsgivare som behöver nya medarbetare. Vi har den samlade kunskapen om arbetsmarknaden, branscher och yrken. Som medarbetare hos oss får du, tillsammans med våra ca 14 000 kreativa och professionella medarbetare, vara med och bidra till att öka sysselsättningen och en välfungerande arbetsmarknad. Nu har vi inlett ett viktigt förnyelsearbete mot en modernare myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Enheten Externa tjänster ingår i Förmedlingsavdelningen som ansvarar för att utveckla den nationella förmedlingsverksamheten. Avdelningen svarar för att servicen till arbetssökande och arbetsgivare utformas så att den möjliggör att verksamheten håller en hög kvalitet, god rättssäkerhet och en hög effektivitet. Däri ingår att avdelningen ska följa upp verksamheten samt använda resultaten av uppföljningar till förbättrings- och utvecklingsarbete.

Enheten Externa tjänster har övergripande ansvar för analys, utveckling och uppföljning av upphandlade arbetsförmedlingstjänster, leverantörer och avtal. Enheten gör behovsanalyser och beställer arbetsmarknadsutbildningar, förberedande utbildningar och tjänster samt utgör ett stöd till regioner och arbetsmarknadsområden både i analyser och i användandet av tjänster och avtal.


Huvudsakliga arbetsuppgifter


• Koordinera uppdrag inom enheten och tillse leverans i rätt tid
• Medverka i samordning och utvecklingen av arbetet med budget- och verksamhetsplanering samt uppföljning
• Samordna och utveckla arbetet med riskanalyser på enhetsnivå och till viss del myndighetsövergripande nivå
• Samordna och utveckla arbetet med intern styrning och kontroll av verksamheten
• Medverka och utveckla arbetet med mål- och resultatuppföljning
• Medverka i att samordna enhetens beställningar av systemstöd


Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Högskoleutbildning inom något av områdena ekonomi, statistik, samhällsvetenskap eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• God kunskap om arbetsförmedlingsverksamheten och det arbetsmarknadspolitiska uppdraget
• God erfarenhet av arbetsmarknadsfrågor och offentlig förvaltning
• Kunskap om hur den politiska styrningen av myndigheten fungerar
• Erfarenhet och god kunskap av arbete inom följande områden: Verksamhetsstyrning, Verksamhetsplanering, Verksamhetsutveckling samt Intern styrning och kontroll.
• God kunskap om förutsättningar för den statliga styrkedjan och budgetprocessen samt regelverken som är kopplade till dem.
• Goda kunskaper i Officepaketet, mycket goda kunskaper i Excel.


 Det är meriterande om du har:



Erfarenhet av arbete i annan statlig myndighet 

Som person:


• Förmåga att bygga nätverk och skapa förtroendefulla relationer
• har en god analytisk förmåga och en strategisk blick
• arbetar med hög integritet
• är mål- och resultatinriktad
• är kommunikativ och har en övergripande pedagogisk förmåga
• har god förmåga att samarbeta
• är initiativrik och kan arbeta självständigt
• har god förmåga att arbeta i en verksamhet med förändrade uppdrag och ibland korta tider till leverans 

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.


Övrigt  
Anställningen är en tillsvidareanställning. Vi tillämpar 6 månaders provanställning om du inte redan är anställd i myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse. Placering i Stockholm.


Ansökan
Välkommen med din ansökan märkt diarienummer Af-2016/0041 7420 senast den 13 december 2016. Du ansöker genom att klicka på knappen ”ansök” nedan. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.


Kontaktpersoner
Enhetschef Björn Elmqvist 010-488 52 79
ST Lars-Erik Mellilä 010-486 70 16
SACO-S Thomas Hedberg 010-486 40 94
Seko Mikael Listh 010-486 65 64
HR partner Lena Bröderman 010-487 41 03

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 22 november 2016

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


Handläggare projektstöd

Handläggare projektstöd

23 november 2020

23 november 2020

Erfaren medarbetare med FN-kompetens

Erfaren medarbetare med FN-kompetens

23 november 2020