Verksamhetscontroller till äldreomsorgsavdelningen på Kungsholmen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 14 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.

Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1200 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.



Avdelningen för äldreomsorg svarar för service och omvårdnad till personer över 65 år.

I verksamhetsområdet ingår bland annat hemtjänst, servicehus, vård- och omsorgsboenden, dagverksamhet, anhörigstöd och träfflokal.

Nu söker vi en verksamhetscontroller till vår äldreomsorgsavdelning.

Rollen spänner brett och ger en unik insikt i äldreomsorgens samtliga delar. Vår arbetskultur präglas av engagemang, prestigelöshet och hög kompetens. Vi erbjuder dig trevliga kollegor, en och annan förmån samt möjligheten att utvecklas på jobbet. I den här rollen får du möjlighet till ett spännande och lärande arbete där du medverkar till att invånarna i stadsdelsområdet får god omvårdnad varje dag året runt. Du blir en del av Stockholms stad, en av Sveriges största arbetsgivare, där möjligheterna till utveckling är stora.

Arbetsbeskrivning

Vi söker en verksamhetscontroller som ingår i äldreomsorgens stab och ledningsgrupp och ska vara drivande i det övergripande utvecklings- och kvalitetsarbetet inom verksamhetsområdet.

Du arbetar med verksamhetsplanering och uppföljningar i stadens ledningssystem ILS samt samordnar och bistår chefer i detta arbete. Du ansvarar för verksamhets- och avtalsuppföljningar för nämndens verksamheter i egen regi och på entreprenad. I arbetsuppgifterna ingår att utarbeta tjänsteutlåtanden till stadsdelsnämnden, exempelvis svara på skrivelser, remisser och medborgarförslag

Kvalifikationer för tjänsten

Vi söker dig som har;

- Socionomexamen alternativt annan akademisk examen som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- Goda kunskaper inom området äldreomsorg
- Flerårig och aktuell erfarenhet av samordning, verksamhetsplanering, uppföljningsarbete, utredning- och analysarbete samt framställning av rapporter och skrivelser till ledning
- Välutvecklad språklig förmåga och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska

Vidare ser vi det meriterande om du har praktisk erfarenhet och kunskap i Stratsysbaserade verksamhetssystemet ILS-webb.

För att lyckas i rollen söker vi dig som självständigt kan strukturera dina arbetsuppgifter samt driva dina arbetsprocesser vidare. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt, sätter upp och håller tidsramar. Du har förmåga att arbeta med parallella uppgifter och drivs av stort ansvarstänk. Då rollen innebär många kontaktytor trivs du att samverka med andra människor, lyssna, kommunicera och arbeta lösningsfokuserat.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Övrigt

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Lena Slotte/Avdelningschef
08-508 080 31
Mats Holmström/HR-konsult
08-508 117 35

Sammanfattning

Besöksadress

Lindhagensgatan 76
None

Postadress

Lindhagensgatan 76
Stockholm, 10028

Liknande jobb


15 maj 2024

15 maj 2024

15 maj 2024