Verksamhetssamordnare till Enheten Kundsupport

Verksamhetssamordnare till Enheten Kundsupport

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Enhetens uppdrag
Arbetsförmedlingens Kundsupport har uppdraget att ge arbetsgivare, arbetssökande, myndigheter en enhetlig, effektiv och kvalificerad service.

Enheten Kundsupport driver och tar ansvar för första linjens support inom ekonomi, omprövning, sanktionsärenden, växel och myndighetsutlämnande. Vi utför kundundersökningar samt hanterar och återkopplar inkomna kundsynpunkter. Kundsupport står för snabb, professionell direktservice via telefon och digitala kanaler samt ett kontinuerligt omhändertagande av kundinsikter. Enheten har kontor i Östersund och Söderhamn med ett 80-tal anställda. Vi söker nu en visstidsanställd verksamhetssamordnare med placering i Östersund.

Beskrivning av tjänsten
Som verksamhetssamordnare är du en resurs för och arbetar med uppdrag från enhetschef och ledningsgruppen. Din primära uppgift är att vara en resurs för ledningen i dess arbete med att samordna, strukturera och följa upp verksamheten både ur ett operativt och strategiskt perspektiv. Du ansvarar för att stötta cheferna i det dagliga arbetet genom att bistå med underlag och analyser. Detta för att skapa de bästa förutsättningarna till en kvalitativ och effektiv verksamhet. I rollen är personliga kontakter, möten och nätverk ett viktigt inslag i arbetsuppgifterna. Arbetet ställer krav på ett strukturerat arbetssätt. Förmågan att prioritera och planera är av stor betydelse, samt att leda projekt och ta ansvar för att slutföra och leverera uppdrag i tid. För att utreda hur verksamheten fungerar eller genomföra förändringar är det viktigt att kunna knyta kontakter och samarbeta med andra inom organisationen.

Verksamhetssamordnaren ska bidra med stöd till cheferna i styrning av verksamheten utifrån riktlinjer, identifiera och analysera utvecklingsområden, samt bidra till hög kvalitet i verksamheten. Du arbetar mål- och resultatorienterat och tar initiativ till aktiviteter som gör att mål kan nås. I ditt arbete har du en god analytisk förmåga som du använder dig av i arbetet med verksamhetsanalys. Du ingår i enhetens ledningsgrupp.

Verksamhetssamordnarens ansvarsområden:

- Stödja inom intern styrning, statistik och uppföljning.
- Ansvara för handböcker och interna instruktioner inom ramen för ansvarområdet.
- Vara väl uppdaterad på de interna systemstöden, för att kunna bistå med analys och förslag till åtgärder.
- Kvantitativ och kvalitativ uppföljning av enhetens resultat- och måluppfyllelse.
- Intern och extern samverkan för att säkerställa rätt underlag och utveckla våra leveranser.
- Verksamhetsutveckling inom Kundsupports tjänster.
- Förändringsledning inom ramen för enhetens verksamhetsområden.

Grundläggande krav för tjänsten
- Dokumenterat goda kunskaper och erfarenhet om/av organisation, samordning, uppföljning och verksamhetsstyrning. Det kan handla om utbildning med inriktning mot organisation, ekonomi, ledarskap eller statsvetenskap och/eller erfarenhet av verksamhetsuppföljning, projektledning, ledarskap eller samordning internt eller externt.
- Goda datakunskaper främst i Officepaketet och fördjupad kunskap inom Excel.



Övriga meriter för tjänsten
- Minst ett års erfarenhet av arbete på Arbetsförmedlingen.
- Erfarenhet av arbete med någon av Kundsupports tjänster inom Arbetsförmedlingen.
- Erfarenhet av utvecklingsarbete.
- Erfarenhet av verksamhetsanalysarbete.
- Erfarenhet av att leda arbetsmöten, workshops och liknande mötesformer.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för rollen.

Vårt erbjudande
Anställningsformen är vikariat till 30 maj 2022. Omfattning är heltid. Tillträde enligt överenskommelse.

Placeringsort i Östersund. 

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-11-01 märkt med Af-2021/0079 7549. Bifoga CV där du beskriver relevant utbildning och erfarenhet samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet. När du skickar in din ansökan får du besvara ett antal urvalsfrågor.

Observera: Arbetsförmedlingens rekryteringsprocess utgår från evidensbaserat urval där urvalstester kan komma att användas i rekryteringen.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024