Verksamhetssamordnare till huvudkontoret i Solna

Verksamhetssamordnare till huvudkontoret i Solna

Arbetsbeskrivning

Välkommen till händelsernas centrum. Här arbetar du på regeringens uppdrag och på en myndighet som just nu behövs mer än någonsin. Som experter på alla typer av arbetsmarknadsfrågor bidrar vi med allt från analyser till konkreta insatser som gör att fler människor snabbare och lättare hittar jobb. Nu utvecklar vi nya arbetssätt, nya lösningar och nya sätt att samarbeta med olika aktörer i hela landet. Därför behövs fler engagerade medarbetare som vill vara med och driva förändring inom viktiga områden – är du en av dem?




Vilka är vi
Som verksamhetssamordnare kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen på huvudkontoret i Solna.

Det är en nationell avdelning med cirka 240 medarbetare.

Vem söker vi
Den primära uppgiften är att vara ett kvalificerat stöd till ekonomidirektören i arbetet med att samordna, styra, analysera och följa upp avdelningens verksamhet och ekonomi både ur ett strategiskt och operativt perspektiv. Du kommer också att arbeta med att bereda ärenden och ta fram beslutsunderlag, ta fram underlag till och skriva remissvar och rapporter samt genomföra kvalificerade utredningsuppdrag.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, ekonomi, organisation, ledarskap eller vad som kan betecknas som motsvarande utbildning.
- Dokumenterat goda kunskaper om/av organisation, samordning, analyser, uppföljning och ekonomi- och verksamhetsstyrning förvärvat genom erfarenheter eller utbildning.
- Mycket god förmåga att bygga relationer inom organisationen men också med externa samverkanspartners.
- Du har en mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift.

Som verksamhetssamordnare har du god analytisk och strategisk förmåga, är van att arbeta mål- och resultatorienterat samt tar initiativ och slutför det du har påbörjat.

Övriga meriter
- Erfarenhet av utredningsarbete och projektledning.
- Erfarenhet av verksamhetsutveckling och att utveckla verksamhetslogik mot en mer digitaliserad organisation.
- Erfarenhet att hålla workshops och ledningsseminarier.
- Generalistkompetens med bred kunskap om och god erfarenhet av Arbetsförmedlingens verksamhet.
- Erfarenhet av statlig styrning från myndighet eller regeringskansliet.

Utöver dessa kvalifikationer har du personlig förmåga och fallenhet att arbeta i enlighet med Arbetsförmedlingens medarbetarskap och chefskap:

Medarbetare på Arbetsförmedlingen:

- Tar ansvar för sina arbetsprestationer och sitt bidrag till helheten
- Anpassar sig till förändring och oförutsedda händelser
- Tar initiativ till utveckling och bidrar till förbättring

Vårt erbjudande
Anställningsformen är tillsvidare, heltid, med 6 månaders provanställning för dig som inte redan är anställd på myndigheten. Tillträde enligt överenskommelse.

Vi har goda förmåner, med bra semesteravtal, flextid, möjlighet till friskvård på arbetstid samt friskvårdsbidrag. Hos oss finns ett stort engagemang, alla som arbetar här vill göra en insats. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se. 


Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2021-09-28 märkt med Af-2021/0068 4017. Bifoga ditt CV och ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

Vi arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering. Det är viktigt för oss att all kompetens tas tillvara och vi välkomnar alla sökande. Vi ser positivt på om du har kunskaper i något av våra nationella minoritetsspråk.

Sammanfattning

Liknande jobb


Säkerhetssamordnare

Säkerhetssamordnare

13 maj 2024

kvalitet ansvarig

kvalitet ansvarig

8 maj 2024