Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba med Verksamhetsutveckling på Pensionsmyndigheten Arbetsbeskrivning Utvecklingsenheten på Pensionsmyndighetens Pensionsutvecklingsavdelning söker 3 verksamhetsutvecklare varav en tidsbegränsad anställning.Pensionsutvecklingsavdelningens roll är att initiera och bistå andra avdelningar och staber att utveckla produkterna eller verksamheten till nytta för pensionssparare och pensionärer.Avdelningen ska också analysera och beskriva produkternas effekter för individ och samhälle samt utföra försäkringsmatematiska beräkningar, prognoser och analyser Avdelningen för Pensionsutveckling består av två enheter.Enheten för statistik och utvärdering och Utvecklingsenheten.Utvecklingsenhetens huvudsakliga uppdrag är att tolka och formulera kraven på hur förmånerna/produkterna ska förverkligas och utvecklas i myndighetens IT-system, informationsprodukter och handläggning.Enheten har också produktansvar för de olika pensionsförmånerna, detta innebär arbete med kvalite inom handläggningen samt arbete med att utveckla regelverket för produkterna.Internationella frågor kopplade till produkterna är en del av enhetens uppdrag.Enheten har en samordnande och uppföljande roll för myndighetens alla utvecklingsprojekt och i vissa fall bistå med projektledare för myndighetsövergripande projekt.På enheten finns också myndighetens verksamhetsarkitekt. Exempel på arbetsuppgifter: - Självständigt eller i grupp jobba med frågor eller uppdrag som syftar till att utveckla våra förmåner eller de IT stöd som används i verksamheten.- delta i externt samarbete inom pensionsområdet - omvärldsbevakning inom det egna ansvarsområdet.- fungera som projektledare för projekt inom Pensionsmyndigheten - kravställning av verksamhetskrav avseende kärnsystemen - utveckling och förvaltning av styrande dokument och rutiner för en eller flera produkter samt stödja implementering av dessa. - följa upp tillämpningen av försäkringen, kvalitetssäkra brev, blanketter och beslut - stödja handläggarna i frågor som rör Pensionsmyndighetens produkter - genomföra och planera utbildning Utbildning/erfarenhet För tjänsten krävs högskoleexamen gärna med samhällsvetenskaplig eller ekonomisk inriktning eller erfarenhet/kvalifikationer som bedöms likvärdiga.Du har erfarenhet av att leda och arbeta i projekt.Det är önskvärt att du jobbat några år med verksamhetsutveckling.Det är också meriterande med erfarenhet från liknande arbetsuppgifter inom pensionsområdet eller annan näraliggande verksamhet.Har du intresse och kunskaper i gränssnittet verksamhet ?IT är detta också meriterande.Egenskaper Du har god förmåga att prioritera, verka långsiktigt, ta ansvar och utveckla ditt arbete självständigt.Du är positiv, utåtriktad, har lätt för att samarbeta.Du ska också kunna identifiera och fånga verksamhetens utvecklingsbehov.Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift samt är van och har lätt för att dokumentera.Stor vikt kommer att läggas vid din personliga lämplighet.För mer information För mer information om tjänsten kontakta enhetschef Kent Larsson, tel. Välkommen med din ansökan Du ansöker på www.pensionsmyndigheten.se/ledigatjanster Din ansökan vill vi ha senast den 21 november.Ange diarienummer PSL 2010-169 i din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PENSIONSMYNDIGHETEN
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 1 november 2010
  • Ansök senast: 21 november 2010

Liknande jobb


Driven projektledare till framtidens socialtjänst

Driven projektledare till framtidens socialtjänst

12 januari 2024

Utvecklingsledare Idrott

Utvecklingsledare Idrott

12 januari 2024

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

Processledare för projekt Hållbar samhällsomställning

11 januari 2024

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

Utvecklingsstrateg, Förskole- och grundskoleförvaltningens kansli

10 januari 2024