Verksamhetsutvecklare

Verksamhetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

"Ett jobb med plats för utveckling, samarbete och växtkraft"
Kansliet på kommunledningsförvaltningen i Krokoms kommun söker nu dig som drivs av att utveckla och förvalta ett stort förtroende från medarbetare, förtroendevalda och medborgare.
Krokoms kommun är en attraktiv del av Jämtland med livskvalitet, framtidstro och tillväxt. Vi arbetar aktivt för att få fler företag, fler boende och fler besökare. Kommunen växer befolkningsmässigt och här finns storslagen natur, ren luft, friskt vatten och gott om utrymme.
Krokoms kommun gör plats för växtkraft. Vi satsar på att alla i vår kommun ska arbeta, hitta ett nätverk och vilja bo kvar i vår kommun.


En dag som verksamhetsutvecklare
Du kommer vara anställd vid kansliet, som organisatoriskt tillhör kommunledningsförvaltningen, men kommer utföra merparten av arbetet för barn- och utbildningsförvaltningens räkning.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:
- Stötta barn- och utbildningsförvaltningen med det löpande kvalitets- och målarbetet.
- Samordna förvaltningsövergripande arbete med kvalitetsundersökningar och enkäter samt hålla i utbildningsträffar.
- Delta som representant i kommunens kvalitetssamordningsgrupp.


Din kompetens
Vi söker dig som har:
- En akademisk examen inom det samhällsvetenskapliga ämnesområdet (såsom juridik, statsvetenskap, ekonomi) eller annan jämbördig utbildning eller erfarenhet som vi bedömer likvärdig.
- Erfarenhet av utvecklingsarbete i en politiskt styrd organisation.
Det är meriterande om du har:
- Dokumenterad erfarenhet och intresse för utvecklingsfrågor inom skolväsendet.
- Vana av arbete i olika IT-verktyg och lätt för att lära dig nya.
Personliga egenskaper
- Som person är du genuint intresserad av kvalitets- och förbättringsarbete. Du är strukturerad, har en förmåga att prioritera utifrån ett helhetsperspektiv och kan själv planera och lägga upp ditt arbete. Du har ett pedagogiskt förhållningssätt, god samarbetsförmåga och en god förmåga att kommunicera.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.


En hälsning från din blivande chef
Om du söker en arbetsplats med stimulerande arbetsuppgifter och gott samarbete så har du hittat rätt. Hos oss är arbetsdagarna både utvecklande och roliga. Du kommer utgöra en viktig del av en ambitiös, lösningsfokuserad och driven grupp hos oss på kansliet. Varmt välkommen med din ansökan!


Övrig information
Vikariat på heltid 1 år med möjlighet till förlängning. Tillträde enligt överenskommelse.
Individuell lönesättning.
Sista ansökningsdag: 2023-12-04
Arbetstester kan komma att tillämpas.
Intyg och referenser lämnas på begäran.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med säljare.
Fackliga representanter nås genom kommunens kundcenter 0640-161 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: KROKOMS KOMMUN Krokom
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 november 2023
  • Ansök senast: 4 december 2023

Postadress

Offerdalsvägen 8
Krokom, 83580

Liknande jobb


Verksamhetsstrateg

Verksamhetsstrateg

26 april 2024

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

Projektledare för införandet av Millennium (FVM)

26 april 2024