Verksamhetsutvecklare för modeller och processer inom verksamhetsstyrning

Arbetsbeskrivning

HSB är Sveriges ledande bostadskooperation med fastighetsförvaltning och bostadsutveckling som kärnaffär. HSB Affärsstöd är det nationella IT- och utvecklingsbolaget som är navet i HSBs digitala omställning. Som verksamhetsutvecklare hos oss får du en viktig position i gränslandet mellan vår verksamhet och IT-avdelningen.

Vi befinner oss i början av en otroligt spännande resa där varje individ har en viktig roll - vill du vara med och göra skillnad?

Vad HSB erbjuder

HSB strävar hela tiden efter att bli bättre, både som organisation och som arbetsplats, och det blir vi när medarbetarna utvecklas. Hos HSB är det du som påverkar din utveckling. Med den rätta ambitionen och stark drivkraft är en anställning inom HSB en bra investering i din karriär. Organisationen präglas av kärnvärderingarna Engagemang, Trygghet, Hållbarhet, Omtanke och Samverkan och beslutsvägarna är korta, vilket innebär att du ges goda möjligheter att påverka. Du får också stor frihet under ansvar i arbetet och HSB försöker alltid – så långt det är möjligt – att hjälpa dig att skapa balans i tillvaron mellan jobb och fritid. Genom att bidra till organisationens framgång kommer dina insatser att värdesättas. Möjligheterna finns hos HSB.

Om HSB Affärsstöd

HSB Affärsstöd ansvarar för att leda utvecklingen av HSBs digitala processer och affärsområdet har som målsättning att tillhandahålla Branschens bästa verksamhetsstöd. HSB Affärsstöd har varm arbetsmiljö med högt i tak och snabb förändringstakt, här erbjuds du att vara med och bidra till HSBs fortsatta resa. Du får variation i arbetsinnehållet och goda möjligheter att genom egna initiativ skapa dig unika erfarenheter för framtiden. HSB Affärsstöd verkar i hela Sverige med kontor i Luleå, Stockholm, Göteborg och Malmö.

Ansvar och arbetsuppgifter

Du får en viktig position i gränslandet mellan verksamhet och IT. Du kommer att arbeta nära våra kunder i verksamheten i HSB föreningar och det blir din uppgift att bygga upp god kompetens i hur våra kunder följer de överenskomna arbetssätt och använder de berörda IT-systemen i praktiken samt bidra till utveckling av dessa. Internt samarbetar du med systemspecialister och användarstöd samt rapporterar till förvaltningsledare. Du kommer även arbeta tvärfunktionellt med andra processledare/verksamhetsutvecklare inom Affärsstöds organisation. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Stockholm. Det förekommer vissa tjänsteresor i tjänsten.

Som processledare/verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta med framtagning, implementation och vidareutveckling av gemensamma arbetssätt, rutiner och IT-system inom verksamhetsstyrningsområdet. 

Dina arbetsuppgifter bl.a. bestå av att:

Aktivt delta i arbetet att ta fram och implementera gemensamma processer med IT-system omfattande verksamhetsplanering/målstyrning, internkontroll, budget/prognos samt uppföljning av verksamhet och ekonomi.Stötta HSB föreningar vid implementation av gemensamma arbetssätt och IT-system inom området verksamhetsstyrning.Agera bollplank för verksamheten samt coacha och utbilda användare i arbetssätt och funktionalitet.Ta emot och självständigt utreda vidare önskemål om utveckling från verksamheten via vårt ärendehanteringssystem.Samarbeta med systemspecialisterna i framtagandet av lösningsförslag på berörda IT-system.Testa och leda tester inför utveckling/införandet av ny funktionalitet och nya releaser.Vara sammankallande i referensgruppen som består av användare i olika HSB föreningar och förankra lösningar med dem.Arbeta i projekt som berör ditt arbetsområde.

Din kompetens och erfarenhet

Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av verksamhets- och processutveckling inom verksamhetsstyrningsområdet inkluderat implementation av tillhörande IT-system. Du kan antingen komma från linjen eller från en konsultroll. Vi ser gärna att du har erfarenhet av fastighets- eller byggbranschen. 

Det är en stor fördel om du har arbetat med systemstöd som Hypergene eller liknande. Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning företrädesvis inom ekonomi, det är även meriterande om du har erfarenhet eller utbildning inom PM3. Vi ser det också som en fördel om du har erfarenhet av praktiskt projektarbete eller att leda mindre uppdrag .

Personliga egenskaper

För att lyckas i arbetet behöver du som person ha ett eget driv, vara uthållig och initiativrik. Det är av stor vikt att du arbetar bra både självständigt och i team. Du är resultatinriktad men Du värdesätter också samverkan och dialog. Rollen kräver att du har en god kommunikationsförmåga både muntligt och skriftligt och att du har förmåga att bygga förtroende hos andra. Relevant erfarenhet av praktiskt förändringsarbete och att leda andra är mycket meriterande.

Ansökan

Blev du intresserad av att vara med på vår resa? I denna rekrytering samarbetar HSB med Boxhill Recruitment. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Du söker enklast tjänsten via "ansök-knappen" i annonsen. På ett enkelt och snabbt sätt bifogar du ditt CV - vi lovar - inga krångliga ansökningsformulär. Om du har frågor angående tjänsten eller hur du ansöker så är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult ann.bender@bhill.se 0722140872.

Varmt välkommen med din ansökan!

För att följa lagar angående Personuppgiftshantering och för att kunna ge dig statusuppdatering under rekryteringen ber vi dig att EJ skicka ansökningar via e-mail utan via Ansökningsknappen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Boxhill AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 maj 2020
  • Ansök senast: 1 juni 2020

Besöksadress

Sveavägen 9
None

Postadress

Sveavägen 9
Stockholm, 11157

Liknande jobb


Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

Huvudansvarig program och event Society Expo - SE26

26 april 2024